گوناگون

موسیقی محلی میامی جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مهدیان عصر سه شنبه در جلسه انجمن موسیقی شهرستان میامی که در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد با تاکید بر اینکه موسیقی در این شهرستان هنوز جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است افزود: موسیقی محلی با نواهای مختلف یکی از قابلیت های هنری میامی بشمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه هنرمندان پیشکسوت موسیقی شهرستان میامی مانند علی اصغر حداد می توانند در شناسایی موسیقی اصیل ایرانی و شهرستان نقش بسزایی داشته باشند خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک دوره های مختلف برای شناسایی و آموزش دستگاه ها و آلات موسیقی محلی توسط این اداره برگزار خواهد شد.

مسئول نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی ابراز امیدواری کرد به زودی برنامه ریزی در حوزه موسیقی با هدف ارتقاء موسیقی و حمایت از هنرمندان آن در انجمن موسیقی این شهرستان در دستور کار قرار بگیرد.

یکی از پیشکسوتان هنر موسیقی و نوازنده “دونی” شهرستان میامی نیز در این جلسه با اشاره به این مطلب که این نوع ساز جایگاه خود را در میان نسل جوان حفظ کرده است تصریح کرد: می توانیم با برگزاری کلاس های موسیقی سنتی از جمله دونی یا قوشمه هنرمندان خوبی را در آینده نزدیک به جامعه هنری تحویل دهیم.

علی اصغر حداد در خاتمه عنوان کرد: اگر جوانان و علاقه مندان به موسیقی وقت و پشتکار بیشتری دراین زمینه صرف کنند در آینده شاهد رشد خوبی درحوزه موسیقی شهرستان خواهیم بود.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا