Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

کاهش انهدام موشک‌های فضایی با تولید رنگی جدید توسط ناسا + عکس

همان گونه که می دانید تا به حال موشک‌های فضایی زیادی بعد از پرتاپ منهدم شده و در این میان هم خسارات زیادی را به لحاط انهدام موشک به بار می آورد و هم  برنامه های علمی را سال ها به عقب می اندازد . در ایم میان سازمان فضایی ناسا برای غلبه بر مشکل انهدام و آسیب موشک‌ها در حین شلیک به فضا ، رنگی تازه اختراع کرده است که عملکرد جالبی دارد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

موشک‌های فضایی اگر چه بر مبنای جدیدترین و البته مدرن ترین فناوری روز در حوزه هوافضا ساخته می شوند اما یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که پس عبور از مراحل بسیار پیچیده طراحی و ساخت و کنترل یک موشک فضایی بروز می‌کند ، این است که حین حرکت از سکوی پرتاب تا زمان رسیدن به مرز جو زمین، چه مقدار فشار را تحمل خواهد کرد.

دانشمندان ناسا برای اینکه بتوانند در صورت نداشتن دسترسی ارتباطی یا درست عمل نکردن حسگرها نیز از مشکلات فیزیکی موشک‌های فضایی آگاه شوند ، دست به ابتکار جالبی زده‌اند. آن ها نوعی رنگ ساختند که روی بدنه موشک پاشیده می‌شود و در مقابل مقدار مختلف فشاری که به نقاط متفاوت بدنه وارد شود، رنگی متفاوت را نمایان می‌کند.

موشک‌های فضایی

این رنگ از ماده شیمیایی‌ای ساخته شده است که در ترکیب با اکسیژن می‌تواند نور تولید کند. سازمان فضایی آمریکا هنوز هیچ اطلاعات جزئی‌تری از این ماده تازه منتشر نکرده است اما برآورد می‌شود در آینده با رنگ‌آمیزی درست موشک‌ها، کمتر شاهد انفجار یک راکت در جو زمین باشیم.

بیشترین فشارهای وارد بر بدنه راکت‌های فضایی زمانی که در حال جدا شدن از سطح و سپس جاذبه زمین هستند بر آنها وارد می‌شود که حاصل مقاومت هوا و جاذبه سیاره ماست، این وضعیت در مرز جو زمین و دنیای بیرون به‌ صورت تصاعدی کاهش یافته و به صفر نزدیک می‌شود.

منبع  engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا