گوناگون

ميزان سرب موجود در گوشت مرغ 47 درصد بيش از حد مجاز!

سلامت نیوز: رئيس کميسيون سلامت محيط زيست و خدمات شهري شوراي اسلامي شهر تهران گفت: مواد پروتئيني موجود در تهران، آلوده به سموم هستند.

رحمت ا… حافظي با اشاره به پايش مواد پروتئيني که طي يک سال و نيم گذشته وارد تهران شده اند، افزود: در گوشت مرغ آلودگي به سموم تائيد شده است.
رئيس کميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينکه اين موضوع مسئله جديدي نيست، تصريح کرد: ميزان سرب گوشت مرغي که از 10 استان وارد تهران مي شود، 47 درصد بيش از حد استاندارد است.

حافظي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تشکيل شوراي راهبردي براي بررسي اين موضوع گفت: اين شورا با حضور کارشناسان جهاد کشاورزي، وزارت بهداشت، موسسه استاندارد، اداره کل دامپزشکي و شوراي راهبردي پايش مواد غذايي تشکيل و به کميته هاي متعددي تقسيم شده است تا راهکارهاي مناسبي را براي مداخله و تضمين سلامت مواد غذايي که در اختيار مردم قرار مي گيرد، ارائه دهد.

وي ادامه داد: از تشکيل شوراي راهبردي 2 هفته مي گذرد و مقابله با آلودگي مواد پروتئيني در دستور کار اين شورا قرار دارد.حافظي درباره ميوه ها و آلودگي آنها به سموم و فلزات سنگين خاطر نشان کرد: نخستين گام شستشوي دقيق ميوه ها است که تا 90 درصد سموم و آلودگي هاي موجود آن را از بين مي برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا