پیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

ناسا فایل صوتی و سری ضبط شده در ماموریت آپولو ۱۰ را منتشر کرد + دانلود

ناسا صداهای سری و ضبط شده توسط فضانوردان در مامور آپولو ۱۰ شنیده‌اند را بعد از ۴۷ سال در حالی منتشر کرد که در سال ۱۹۶۹ زمانی که در ماموریت آپولو ۱۰ فضانوردها چهارمین سفر انسان به مدار کره ماه را رقم زدند اصوات عجیب و غریبی شنیدند که اسنادش ۴۰ سال سری باقی ماند. برای اولین بار اما در یک مستند علمی این موسیقی مرموز ماه پخش شده است.با میهن پست همراه شوید.

ناسا صداهای سری که فضانوردان در مامور آپولو ۱۰ شنیده‌ بودند را از آرشیو سری خود خارج کرد و آن را برای مردم منتشر کرد تا زوایای دیگری از ماموریت های سری فضایی توسط این سازمان فاش شود ، موضوعی که هنوز توسط دانشمندان مورد بازخورد قرار نگرفته است.

بنابراین زمانی که خدمه یک ماموریت آپولو به ماه وارد شدند، از طریق گوشی‌های خود متوجه اصوات عجیب و غریبی شدند که مانند امواج رادیویی بود و شباهت زیادی به موسیقی داشت. این فضانوردان که شدیدا متحیر شده بودند نمیدانستند که باید این رخداد را به ناسا گزارش دهند یا خیر.

در این خصوص باید گفت که این اسناد سرانجام در سال ۲۰۰۸ از حالت محرمانه خارج شدند اما اکنون شبکه تلویزیونی ساینس برای اولین بار توانسته در یک مستند آنها را به صورت عمومی نمایش دهد. فضانوردهای ماموریت آپولو ۱۰ پس از بازگشت به زمین اعلام کردند که این اصوات که شبیه موسیقی بودند مشابه هیچکدام از تجربه‌هایشان نبوده و نمی‌دانسته‌اند باید آن را حتی گزارش کنند یا نه. مسئله قابل توجه این است که درست در مدت شنیده شدن این اصوات ارتباط رادیویی فضانوردها به صورت کامل با زمین قطع حدود یک ساعت قطع شد.

[parallax ids=”102904,102903″]

اگر چه تا به امروز هیچ گونه دلیل و مدرک منطقی از شنیده های این فضانوردان در فضا وجود نداشته و دانشمندان در حال بررسی آن وقایع و این فایلهای صوتی موجود هستند.

این در حالی است که در مستند «اسناد غیر قابل توضیح» تاکید شده که توماس استفورد،جان یانگ،یوجین سرنان سه فضانورد آپولو ۱۰ ماجرا را به ناسا اعلام کردند اما این مسئله سالهای به صورت سری افشا نشد. اسناد سری شامل فایل‌های صوتی شامل اصوات موسیقایی عجیب وغریبی هستند که سه فضانورد آپولو در زمان قطع شدن ارتباط‌شان با زمین، از طریق گوشی‌های خود شنیده بودند.

مکالماتی که بین این سه فضانورد در فیلم هم دیده می‌شود نشان می‌دهد که آنها متوجه صداهایی شدند که قبلا هرگز نشنیده بودند و برایشان بسیار غیرعادی بوده است. در بخشی از این فیلم یکی از فضانوردها به همکار خود می‌گوید”: این صدا را شنیدی؟ وووووووووووووو!
هنوز دانشمندان هیچ توضیحی نتوانسته‌اند برای دلیل و علت این اصوات عجیب ارائه کنند.

دانلود

منبع: ibtimes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا