گوناگون

نامه شورای عالی نظام پرستاری به رییس جمهوری

81209135 5774455

به گزارش ایرنا از نظام پرستاری، «یعقوب جعفری» در جلسه شورای عالی نظام پرستاری گفت: یکی از اقدامات در حال پیگیری این نهاد، زمینه سازی برای شروع تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که به رغم انجام اقدامات لازم از جمله اصلاح شرح وظایف پرستاران، تدوین استانداردهای خدمات پرستاری و تعیین «k» خدمات پرستاری، پس از هفت سال در شورای عالی بیمه سلامت معطل مانده است.

وی افزود: برای اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و اجرای کامل قانون ارتقای بهره وری، نامه ای از سوی اعضای شورای عالی نظام پرستاری خطاب به رییس جمهوری، وزیر بهداشت و کمیسیون اصل 90 مجلس ارسال شده که با پیگیری این نامه امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن این قوانین در کشور باشیم.

رییس شورای عالی نظام پرستاری در ادامه این جلسه، گزارش کاملی از اقدامات این سازمان طی سه ماه گذشته ارائه کرد و گفت: طی سه ماه گذشته، اقدامات موثری برای جامعه پرستاری انجام شده که مهمترین آنها، اقدام برای رفع موقت کمبود نیروی پرستاری است.

وی خاطرنشان کرد: رفع موقت کمبود نیروی پرستاری از سه طریق جایگزینی فوری نیروهایی که به مرخصی زایمان رفته اند، ابلاغ بکارگیری دانشجویان ترم شش به بالای پرستاری در بالین و ابلاغ جذب نیروهای قراردادی در بخش های بیمارستانی دانشگاه های علوم پزشکی انجام شده است.

رییس شورای عالی نظام پرستاری گفت: دومین اقدام انجام شده طی ماه های گذشته، پرداخت اکثر مطالبات پرستاران تا پایان سال گذشته و تلاش برای به روز شدن پرداخت مطالبات پرستاران در آینده نزدیک است.

جعفری افزود: ابلاغ جایگاه مدیریت پرستاری در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور نیز اقدام دیگری است که طی ماه های گذشته به ثمر نشست و بر اساس آن در دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک، مدیریت پرستاری زیر نظر رییس دانشگاه و در دانشگاههای علوم پزشکی تیپ دو و سه اداره پرستاری زیر نظر رییس دانشگاه تصویب و تثبیت شد.

رییس شورای عالی نظام پرستاری گفت: اقدام بعدی نیز ابلاغ تشکیل شورای هماهنگی پرستاری استان ها با حضور نماینده دانشکده های پرستاری، دفاتر پرستاری دانشگاه ها و هیات مدیره های نظام پرستاری است که برای هماهنگی بیشتر در تصمیم گیری ها از این به بعد تشکیل می شود.

جعفری یادآور شد: همه این اقدامات طی سه ماه گذشته با هماهنگی وزارت بهداشت، معاونت پرستاری این وزارتخانه و سازمان نظام پرستاری به نتیجه رسیده است.

اجتمام(1) ** 9185 ** 1071

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا