Mihanpostپیشنهاد سردبیررپرتاژ

نحوه‌ اضافه کردن در و پنجره به بالکن

بسیاری از افراد برای درب ورودی بالکن و یا حیاط خلوتشان، درهای کشویی تمام شیشه ای را ترجیح می‌دهند ولیکن عوامل دیگری نیز وجود دارند که از محبوبیت این درها می‌کاهند. از آن عوامل می‌توان به سخت بودن باز و بسته کردن در برای افراد کم سن و سال یا مسن اشاره کرد. در این مقاله می‌خواهیم شما را با نحوه‌ی تعویض این درها، با درهای پنجره دار و استاندارد آشنا کنیم.

نحوه‌ اضافه کردن در و پنجره به بالکن
نحوه‌ اضافه کردن در و پنجره به بالکن

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت بنایی ساختمان را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک بنا در تهران باشید می‌توانید درخواست بنایی ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

زمانی که قصد تعویض اینگونه درها را دارید، باید به دو نکته‌ی اصلی توجه کنید. اول اینکه در را جوری طراحی کنید که کامل در ورودی اصلی قرار بگیرد. برای اینکه این کار با دقت هر چه تمام‌تر صورت بگیرد، قبل از هر کاری یک طرح اولیه از در و قسمت‌هایی که مایلید پنجره‌ها قرار بگیرند، داشته باشید. گاهی اوقات جا دادن درب جدید، در چارچوب در کشویی قدیمی، کار مشکلی به نظر می‌آید. ممکن است نیاز داشته باشید تا چارچوب در را کمی تغییر دهید.

نکته‌ی دوم بعد از ارزیابی کلی این است که چه چیزی را می‌خواهید در ورودی جا دهید. اغلب اوقات یکی از راه حل‌های ساده استفاده از درب‌های فرانسوی است که کل ورودی را نیز می‌پوشاند. استفاده از این نوع درها نه تنها به زیبایی خانه می‌افزاید بلکه برای وارد کردن اجسام و وسایل مختلف به درون خانه نیز مشکل نخواهید داشت. اگر نیازی به ورودی بزرگ ندارید، می‌توانید از موارد مختلفی استفاده کنید. مثلا استفاده از درهای چرخشی نیز مورد دیگری برای جایگزینی است.

نحوه‌ اضافه کردن در و پنجره به بالکن
نحوه‌ اضافه کردن در و پنجره به بالکن

در این مقاله، با یک مثال آشنا می‌شویم. این نوع در برای رفت و آمد و هم چنین تهویه‌ی هوا بسیار مناسب و کاربردی است. علاوه بر آن، اگر صاحب خانه دارای سگ باشد، به راحتی می‌تواند از این در عبور و مرور کند.

در مرحله‌ی بعد، تمام اجزا و قسمت‌های طراحی خود را به عنوان یک واحد در نظر بگیرید. تمام قسمت‌ها باید در چارچوب جای بگیرند. در اینجا ما یک در فرانسوی،‌ به همراه پنجره و یک ورودی برای سگ را در نظر گرفته‌ایم. هر سه قسمت باید در چارچوب جا شوند.

حالا وقت شروع به کار است. ابتدا باید درب کشویی را از چارچوب خارج کنیم. عمق اره‌ی چرخشی ما به گونه‌ای بود که به طور کامل درون قاب وارد نمی شد. قسمت خارجی و داخلی قاب را خارج کرده و با استفاده از دیلم، چوب اطراف لبه‌های درب کشویی را جدا می‌کنیم به گونه‌ای که لبه‌ی درب نمایان شود. سپس قابی را که زیرچارچوب در قرار گرفته بود، به طور کامل بیرون می‌آوریم. حالا نوبت طراحی یک قاب کاملا جدید است. بعد از بریدن این قاب با اره، آن را کنار درب جدید قرار می‌دهیم تا جای لولاها را مشخص کنیم. سپس تخته‌های در ابعاد دو در چهار، برای قسمت زیرین در و پنجره‌ها، برش می‌دهیم. اندازه‌ی نزدیک‌ترین تخته به زمین، به اندازه‌ی ورودی سگ بستگی دارد. سپس با استفاده از دریل، قاب‌های ورودی سگ را به بالا و پایین درب اصلی پیچ می‌کنیم.

نحوه‌ اضافه کردن در و پنجره به بالکن
نحوه‌ اضافه کردن در و پنجره به بالکن

بعد از اینکه در، پنجره و ورودی سگ همه قاب شدند، یک پانل گچی را به کل ورودی متصل می‌کنیم. سپس اندازه‌ی ورودی سگ را با اره‌ی مخصوص، از داخل پانل خارج می‌نماییم.

حالا وقت اتصال در به چارچوب است. برای اینکار اول درگاه را درزگیری می‌کنیم. بعد از مماس کردن در با چارچوب، آن را با پیچ مناسب، به قاب متصل می‌کنیم. بهتر است در قسمت پایین چارچوب و قسمت‌های پیچ شده، از مقداری درزگیر استفاده شود تا کار از استحکام بیشتری برخوردار شود.

بعد از پر کردن جاهای خالی فریم با عایق، فواصل زیر پنجره را با شیت می‌پوشانیم. حالا وقت این است که پنجره را سرجای خود جا بیندازیم. برای محکم کردن پنجره از میخ استفاده می‌کنیم. حواستان باشد که در این مرحله، وینیل قاب با چکش آسیب نبیند. سپس با یک چسب ضد آب، چهار طرف پنجره را می‌پوشانیم.

قاب پایینی در باعث محکم ماندن درگاه می‌شود و باعث می‌شود که در جیرجیر نکند و راحت‌تر باز و بسته شود. دقت کنید که پنجره‌ی اضافه شده به در، با چارچوب هم راستا باشد و کج وصل نشود. می‌توانید برای محکم کاری، چارچوب و قاب پنجره را باز بهم پیچ کنید. تخته چوب عمودی بین در و پنجره، به عنوان جرز عمل می‌کند. بعد از آن از یک تخته‌ی عمودی استفاده می‌کنیم تا تیرهای چوبی را بپوشانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا