گوناگون

نخستین دوره آموزشی بانوان آتش نشان کشور در بوشهر برگزار شد

81206444 5769940

به گزارش ایرنا، در برگزاری این دوره آموزشی به میزان 240 ساعت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، آتش نشانی و شهرداری برازجان همکاری کردند.

رییس اداره فنی و حرفه ای شهرستان دشتستان دراین زمینه گفت: برگزاری دوره آموزش آتش نشانی و نحوه خاموش کردن حریق ویژه بانوان با رعایت استانداردهای آموزشی برای نخستین بار درکشور است .

هادی توسلی گفت: در این دوره 40 نفر از کارآموزان دررده های سنی مختلف آموزش های لازم را فراگرفتند.

وی خواستار احداث یک ایستگاه آتش نشانی ویژه بانوان در دشتستان شد.

مسوول آتش نشانی شهرداری برازجان گفت: 90 درصد حوادث به دست انسان رخ می دهد و بیشتر حوادث شهری نیز مربوط به برق و گاز است.

بهروز ابوالفتحی بیان کرد: به دلیل حضور بیشتر بانوان درمنازل و دخیل بودن آنها در حوادث ضروری است فرهنگ ایمنی و آشنایی با خدمات رسانی آتش نشانی در بین این قشر گسترش یابد.

شهردار برازجان گفت: بیشتر جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند به همین دلیل حضور این قشر در فعالیت های اجتماعی از مهمترین اهداف این برنامه هاست.

ماشاء اله احمدی افزود: برای استفاده از استعدادها و توانمندی زنان و براساس قانون و مقررات احداث یک ایستگاه آتش نشانی ویژه بانوان در برازجان برای خدمت رسانی پزشکی، امدادی و آتش نشانی مورد نظر و در برنامه ماست.

درحاشیه این دوره مانور وعملیات اطفای حریق با مدیریت کامل بانوان در برازجان برگزار شد.

شهربرازجان با بیش از 80 هزار نفر جمعیت مرکز شهرستان دشتستان در فاصله 65 کیلومتری بوشهر واقع است و از لحاظ حادثه خیزی بویزه زلزله یکی از مناطق پرحادثه است. ک/2

7213/539

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا