گوناگون

نخست‌وزیر انگلیس باز هم دروغ‌پردازی می‌کند

خطیب جمعه قم با اشاره به حضور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: حضور رئیس‌جمهوری و مسئولان در این تریبون جهانی برای بیان مواضع ایران بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی قم، آیت الله «سیدهاشم حسینی‌بوشهری» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم، با اشاره به حضور رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: این رویداد هر سال تریبونی را در اختیار ما قرار می‌دهد که تصویر روشنی از نظام جمهوری اسلامی و حقایق را به جهان معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: دشمنان با غول‌های تبلیغاتی فکر کشورهای دیگر را تغییر می‌دهند و حتی نخست‌وزیر انگلستان پس از دیدار با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران باز هم به دروغ‌پردازی و شایعه‌پراکنی می‌پردازد.

مدیرحوزه‌های علمیه سراسرکشور، گفت: در این هفته مذاکرات هسته‌ای را نیز هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهوری در پیش داریم اما باید توجه داشت در مذاکرات باید دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب و خطوط قرمز مورد توجه باشد و نمی‌توان مصالح این کشور را به شوخی گرفت.

حسینی‌بوشهری در ادامه سخنانش ائتلاف ضد داعش توسط آمریکا را مضحک دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با درایت چهره‌ی مستکبران را افشا کرد، چون داعش توسط استکبار جهانی تجهیز شد و در این میان غربی‌ها با ائتلاف تصور می‌کنند مردم جهان حرف آنها را در مبارزه با داعش می‌پذیرد در حالی که ایران در خط مقدم علیه داعش است.

وی تصریح کرد: آمریکا و مستکبران جهانی در مبارزه با تکفیری‌ها در سوریه و عراق بسیاری از زیرساخت‌ها را نابود و حتی نظامیان عراقی را کشتند و حالا در ائتلاف می‌خواهند علیه داعش برخیزند در حالی که چنین نیست.

حسینی‌بوشهری در ادامه خطبه‌های این هفته با گرامی‌داشت هفته‌ی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: به دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نباید تنها به عنوان حادثه‌ی تاریخی نگاه شود بلکه دفاع مقدس چگونه فکر کردن، عمل کردن و نحوه‌ی تعامل با دوست و دشمن را به ما آموخت.

خطیب جمعه قم، ایمان، توکل و اعتماد به خداوند، خودباوری و استقامت را از عناصر فرهنگ ساز دفاع مقدس برشمرد و افزود: پس از دفاع مقدس هر زمان سراغ این عناصر فرهنگساز رفته‌ایم پیروز شدیم.

وی خاطرنشان کرد: هر چند امروز در مقایسه با دفاع مقدس از نظر نظامی و تکنولوژی پیشرفت‌های چشمگیری کرده‌ایم، اما بار دیگر اگر حادثه‌ای برای کشور پیش آید حرف اصلی را اعتماد و اتکاء به خداوند می‌زند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا