گوناگون

فرهنگ ازدواج‌های پرهزینه باید با فرهنگسازی اصلاح شود

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان هرمزگان بر رفع مشکلات مردم در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس، آیت الله «غلامعلی نعیم‌آبادی» در خطبه‌های نماز جمعه‌ی بندرعباس بر برطرف کردن مشکلات مردم استان در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان تأکید و خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن هفته‌ی سلامت قلب باید مسئولان بهداشت و درمان استان به فکر ایجاد یک بیمارستان مجهز و مناسب در زمینه‌ی قلب باشند تا شاهد مشکلات مردم استان در این زمینه نباشیم.

وی تصریح کرد: نبود یک بیمارستان تخصصی،هم‌چنین مشکلات موجود در بخش درمان قبل باعث شده تا مردم استان مشکلات سفر به استان‌های دیگر برای درمان را تحمل کنند که باید در این‌باره جدی فکر شود تا با ایجاد این بیمارستان تخصصی، دیگر بیماران و مردم استان از این سفرهای درمانی رهایی یابند.

امام جمعه‌ی شهرستان بندرعباس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سابقه‌ی دیرینه‌ی کشور در زمینه‌ی حمل و نقل دریایی و تجارت دریایی، خاطرنشان کرد: ایران، شرایط و ظرفیت‌های بسیار مناسبی در زمینه‌ی دریانوردی دارد و از همین‌رو باید عملکرد در این حوزه به گونه‌ای باشد که کشور حرف اول را در دنیا بزند.

آیت الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه دریا ظرفیت زیادی برای اشتغال و توسعه‌ی اقتصادی منطقه است، خاطرنشان کرد: هرمزگان از استان‌های برخوردار از این ظرفیت بزرگ است که باید عملکرد مسئولان در این حوزه به گونه‌ای باشد که کشور و استان ما جایگاه اصلی خود را در این زمینه پیدا کند.

وی با تأکید بر همبستگی با کودکان فلسطینی و مردم مظلوم عراق، اظهار کرد: عملکرد ملت ما در زمینه‌ی دفاع از مردمان کشورهای منطقه به ویژه عراق و فلسطین بسیار ارزشمند و خوب بوده، به‌گونه‌ای که آنها خود می‌گویند اگر این حمایت‌ها نبود، امروز غزه و عراقی هم وجود نداشت.

امام جمعه‌ی شهرستان بندرعباس هم‌چنین با گرامی‌داشت سالروز پیوند حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اصلاح فرهنگ ازدواج در جوامع امروزی را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ ازدواج در جامعه‌ی ما به سمت و سوی ازدواج‌های پرهزینه پیش رفته که باید با فرهنگسازی صحیح و بیان ارزش‌های دینی و اسلامی در ازدواج، این مسیر را اصلاح و از تجملگرایی دوری کرد.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به در پیش بودن روز جهانی گردشگری و جهانگردی، یادآور شد: هرمزگان ظرفیت‌های خوبی در زمینه‌ی گردشگری دارد که متولیان دستگاه میراث فرهنگی و گردشگری استان باید با بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های بهتر، تلاش بیشتری در راستای جذب گردشگر انجام دهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا