گوناگون

نیازمند نهضت ترویج ازدواج سالم هستیم

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: گردشگری خصوصاً در استان فارس باید گسترش یابد، اما کارشناسی شده و با حفظ اصول و خطوط قرمز و حریم‌هایی که باید رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس، آیت‌الله «اسدالله ایمانی» در خطبه‌های نماز جمعه‌ی امروز(جمعه 4 مهرماه) در شیراز با اشاره به فرارسیدن پنجم مهرماه، روز گردشگری، فارس را به‌لحاظ ظرفیت‌های گردشگری در جایگاهی مطلوب دانست.

وی گفت: استان فارس ظرفیت زیاد گردشگری، جاذبه‌های تاریخی و آثار فرهنگی تاریخی بازمانده از گذشتگان دارد، فضاهای مناسب طبیعی و زیبا، جاذبه‌ها و گردشگری علمی، دانشگاه‌های بزرگ، حوزه‌ی علمیه‌ی بزرگ، شخصیت‌های علمی، ظرفیت‌های گردشگری پزشکی و از همه‌ی اینها مهم‌تر گردشگری زیارتی.

آیت‌الله ایمانی در عین‌حال بر ضرورت ایجاد دسترسی مناسب برای حرم حضرت شاهچراغ(ع) و سایر حرم‌های امامزادگان واجب‌التکریم، تأکید و خاطرنشان کرد: مفاخری که در این استان هست، در جاهای دیگر نیست، این گردشگری را باید توسعه داد، سرمایه‌ی اندکی هم لازم دارد اما با کارشناسی و با حفظ اصول و خطوط قرمز و حریم‌هایی که باید رعایت شود.

خطیب جمعه‌ی شیراز هم‌چنین با اشاره به قرار گرفتن در ماه ذی‌الحجه الحرام به‌عنوان دومین ماه از ماه‌های حرام، گفت: دهه‌ی نخست این ماه، ایام برگزاری مناسک حج و یادآور خاطراتی از ابراهیم خلیل و اسماعیل، منادیان توحید و بانیان خانه خدا و نخستین روز این ماه، یعنی امروز، روز ازدواج میمون و فرخنده حضرت مولا امیرالمومنین (ع) با فاطمه زهرا(س) است.

وی با اشاره به برکات این ازدواج مبارک، تصریح کرد: از این ازدواج، عالی‌ترین و والاترین و شایسته‌ترین انسان‌ها به نام حضرت بقیه‌الله(عج) به عرصه وجود آمد.

امام جمعه‌ی شیراز بر لزوم تلاش مسلمانان برای بسترسازی ازدواج‌های پاک و سالم، تأکید و خاطرنشان کرد: متأسفانه این فرهنگ در جامعه شکل گرفته که شب ازدواج، ولو مومنین، هر چه دلشان خواست گناه و معصیت بکنند و کارهای خلاف شرع انجام بدهند، شب‌های جمعه یا شب‌هایی که مناسبت خاصی است، اگر کسی به باغ‌های غرب و شمال غرب شیراز مراجعه داشته باشد، صداهای ناهنجاری که می‌شنود، رفت و آمد چهره‌هایی که می‌بیند نشان از این است که متأسفانه در ازدواج پاکی و دوری از گناه مطرح نیست و سختگیری‌هایی که در این قضایا انجام می‌شود، تشریفات، چشم هم‌چشمی‌ها و هزینه‌های سنگین که همه‌ی این‌ها خلاف سبک زندگی اسلامی‌ است و باید یک نهضت در جامعه‌ی ما برای ترویج ازدواج آسان انجام بگیرید.

وی افزود: خیرین، مومنین، جوانان، مسئولان و نخبگان دست به دست هم بدهند و ازدواج را از این مهلکه‌ای که هم‌اکنون خصوصاً در شهرهای بزرگ گرفتار آن شده نجات ببخشند.

آیت‌الله ایمانی هم‌چنین به پنجم مهرماه سال 1360 و روز شکسته شدن حصر آبادان طی عملیات ثامن‌الائمه، اشاره و خاطرنشان کرد: ششم ذی‌الحجه سال 1366 یادآور شهادت بیش از 400 نفر از زائران بیت‌الله الحرام بود که به‌دستور مستقیم امریکا و مباشرت حکامی از کشور حجاز این جنایت آفریده شد.

امام جمعه شیراز در ادامه‌ی خطبه‌های نماز، به ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: این سیاست‌ها در 6 محور خلاصه و به مسئولان ذی‌ربط ابلاغ شد و هدف، مرجعیت علمی کشور در جهان و برطرف کردن نیازمندی‌های علمی کشور و قرار گرفتن علم در خدمت اقتصاد و بهتر شدن وضعیت زندگی مردم است.

وی ادامه داد: طبیعتاً دانشگاه، حوزه، نخبگان، مراکز نخبه‌پروری استان و کشور، بنیاد نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان، باید دست به دست هم بدهند و این ابلاغیه را اجرا کنند و می‌توانیم کشور را بار دیگر مرجع علمی دنیا قرار بدهیم اگر تلاش لازم را داشته باشیم.

آیت‌الله ایمانی هم‌چنین بر لزوم توجه و دقت در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید و خاطرنشان کرد: این سند حاصل تلاش بیش از پانصد کارشناس طی سال‌های 1384 تا 1390 بوده است.

امام جمعه‌ی شیراز در ادامه با اشاره به وضعیت مردم مسلمان یمن، به آنان توصیه کرد که مراقب دست‌های پلید استعمار باشند که توطئه آنان همواره جهان اسلام را تهدید می‌کند.

آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه شیراز به ائتلاف برخی کشورها با آمریکا برای حمله به عراق و سوریه، اشاره و دوباره تاکید کرد که این ائتلاف اهدافی را مد نظر دارد و برای منافع مسلمانان نیست.

امام جمعه‌ی شیراز در بیان برخی اهداف این ائتلاف، جلوگیری از نابودی کامل داعش را یکی از هدف‌ها دانست و گفت: آمریکا با همه‌ی متحدانش سه سال گروه‌های تروریستی را تجهیز کردند، دلار، دینار و یورو دادند، آدم و سلاح فرستادند، نقشه‌ی جنگی دادند، در عین حال تروریست‌ها شکست خوردند، این بی‌آبرویی برای آمریکا بود و هست آمریکا می‌خواهد این بی‌آبرویی را از میان ببرد، یعنی بگوید خودم داعش را از بین بردم سوریه و عراق در اینجا کاره‌ای نبودند.

وی در بیان دیگر اهداف این ائتلاف خاطرنشان کرد: می‌خواهند پیروزی‌های مردم و ارتش را در سوریه و عراق به نفع خودشان مصادره بکنند و آمریکا قصد دارد حضور نظامی خودش را بر منطقه تحمیل کند، بهانه می‌خواهد و مبارزه با داعش یک بهانه است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا