گوناگون

نقد کتاب «نوآوری، تحریم و تأویل» در نمایشگاه قرآن/ برگزاری نشست رابطه قرآن و فرهنگ زمانه

به گزارش خبرگزاری مهر، این کتاب تألیف «نصرحامد ابوزید» و حاوی مطالب کفرآمیزی است. به عنوان مثال در این کتاب آمده است که متن قرآن کریم کلام بشر است، اساتید حاضر در این نشست سعی خواهند کرد تا به ابهامات مطرح شده در این کتاب پاسخ دهند.

این کتاب یکی از جدیدترین نظرات در این باب است که چاپ و ترجمه شده است. نشست نقد و بررسی آن با حضور دکتر نکونام و دکتر ایازی، دو نفر از کارشناسان و صاحب نظران علوم قرآن و حدیث برگزار می شود.

نشست آشنایی با منابع مطالعاتی قرآن

کمیته علمی نمایشگاه قرآن به منظور آشنایی مردم با منابع مطالعاتی قرآن کریم نشستی را با همین موضوع در سالن هویزه مجموعه باغ موزه دفاع مقدس برگزار کرد.

در این نشست که ویژه عموم مردم در نظر گرفته شده است مهمترین منابع مطالعاتی قرآنی کریم برای عموم مردم معرفی و بررسی شدند. همچنین در این نشست نرم افزارهای قرآنی که جنبه عمومی دارند نیز معرفی شدند.

این نشست با حضور دکتر محسن معینی برگزار شد. این نشست اولین نشست از سلسله نشستهایی با این مضمون است که سه جلسه خواهد بود و جلسات آینده آن نیز در روزهای آتی برگزار خواهد شد.

نشست «بررسی قرآن در فرهنگ عامه»
 
نشست «بررسی قرآن در فرهنگ عامه» در سالن هویزه نمایشگاه قرآن و با حضور محسن معینی برگزار شد.

شب گذشت جمعه ششم تیرماه و همزمان با سومین روز از برپایی نمایشگاه قرآن، نشست تحلیل و بررسی شناخت قرآن در فرهنگ عامه برگزار شد.

عوام مردم از قرآن کریم شناختی دارند که احتمال دارد همراه با ایرادات و شبهاتی باشد، کمیته علمی نمایشگاه قرآن برای اینکه عامه مردم به شناخت بهتری از قرآن کریم برسند، نشستی را با عنوان «شناخت قرآن در فرهنگ عامه» برگزار کرد.

این نشست  سعی کرد تا ایرادات و شبهاتی که در این زمینه در بین عامه مردم وجود دارد را برطرف کند. این نشست جنبه عمومی دارد و برای عموم مردم نیز بسیار مفید بود.

نشست «شناخت قرآن در فرهنگ عامه» در سالن هویزه با حضور محسن معینی، از مؤلفان برجسته حوزه علوم قرآن و حدیث برگزار شد. این نشست اولین نشست از سلسله نشست هایی با این موضوع بود که جلسات بعدی آن نیز در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

بررسی رابطه قرآن و فرهنگ زمانه در نمایشگاه قرآن

در این نشست تخصصی کتاب «رابطه قرآن و فرهنگ زمانه» که توسط دکتر رستمی تألیف و به عنوان کتاب فصل نیز شناخته شده است، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این نشست که به صورت سلسله نشست و در چهار جلسه برگزار می شود، موضوع رابطه قرآن با عصر حاضر بررسی خواهد شد. جلسه دوم این نشست نیز با حضور دکتر ایازی برگزار خواهد شد.

مدیر کمیته علمی نمایشگاه بین المللی قرآن در پایان سخنانش تصریح کرد: برخی بر این باور هستند که چون قرآن در فرهنگ زمان نزول نازل شده است، برای زمان حاضر کاراریی ندارد که در این نشست اساتید برجسته علوم قرآن در صدد رفع این شبهات هستند

«چیستی زبان قرآن»؛ نشستی جذاب برای عموم مردم

در سومین روز از نمایشگاه قرآن کریم نشستی تخصصی برای عموم مردم برگزار شد چیستی زبان قرآن کریم مورد بررسی قرار گرفت.
 
محمدرضا معینی، مدیر کمیته علمی نمایشگاه بین المللی قرآن با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که در مورد قرآن کریم مطرح می شود، بحث زبان آن است، گفت: تعریفی که همراه با درک خوبی از زبان قرآن کریم باشد باعث درک بهتر مفاهیم قرآن کریم خواهد بود.

وی افزود: در برخی مواقع سؤالاتی از قبیل اینکه اصولاً زبان قرآن چیست و آیا زبان قرآن زبان عرب همان زمان نزول است؟ مطرح می شود که برای پاسخگویی به ابهاماتی از این دست نشست «چیستی زبان قرآن کریم» برگزار خواهد شد.

مدیر کمیته علمی بیست و دومین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، تصریح کرد: این نشست دارای جذابیت های بسیار زیادی برای عموم مردم است چرا که در حاضران در آن با دریافت درک صحیحی از زبان قرآن کریم و چگونگی آن، فهم مطلوب تری از آیایت الهی پیدا خواهند کرد.

این نشست که به صورت سلسله نشست خواهد بود شب گذشته با حضور دکتر ایازی و در سالن هویزه در مجموعه باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. جلسات آینده این نشست نیز با حضور اساتیدی همچون دکتر لسانی و دکتر نکونام برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا