گوناگون

نقش عشایر در تولید دامی کشور

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو گفت: عشایر به عنوان تولیدکنندگان دامی در اقتصاد کشور نقش مهمی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان‌غربی، مهندس حسین فروزان در جلسه بررسی مشکلات عشایر منطقه آزاد ماکو که با حضور چند تن از مدیران سازمان منطقه آزاد ماکو و سران عشایر در سالن اجتماعات ساختمان این سازمان برگزار شد، گفت: طبق فرمایشات رهبر کبیر انقلاب که «عشایر ذخایر انقلابند» در این راستا رسیدگی، رفع موانع و مشکلات و تأمین امنیت عشایر یکی از وظایف سازمان منطقه آزاد ماکو است.

وی با تأکید بر تقویت زیرساخت‌های عشایری منطقه اظهارکرد: عشایر به عنوان قشر زحمتکش و مولد، نقش اساسی در تولید گوشت قرمز و فرآورده‌های لبنی دارند.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو با بیان اینکه اسکان عشایر در دوره ییلاقی، افزایش چرای دام را به دنبال دارد، افزود: باید به حد و اندازه چرای دام‌ها توجه کرد و مانع از آسیب دیدن مراتع شد.

فروزان عشایر را به عنوان تولیدکنندگان دامی در اقتصاد کشور مهمی نقش دارند عنوان کرد و گفت: منطقه آزاد ماکو در زمان کوچ و اسکان در ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف از جمله امنیتی، بهداشتی و سایر زمینه‌ها آمادگی کامل دارد.

وی افزود: در مورد رفع مشکل آب شرب و راه‌های مواصلاتی عشایر چندین بار برای رفع این مشکل جلسه گذاشته شده و در حال حاضر این مشکل در حال بر طرف شدن است.

در این جلسه سران عشایر عمده مشکلات و نکته نظرات خود را در خصوص رفع کمبود امکانات عنوان کردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا