گوناگون

زاینده‌رود میراثی است که باید به اصفهان بازگردد

‌شهردار اصفهان گفت: زاینده‌رود جز آن میراثی بود که از مسئولان کشوری و بین‌المللی درخواست شد تا به اصفهان بازگردانده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه اصفهان، سید مرتضی سقاییان نژاد در آیین اختتامیه اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس با بیان اینکه در حال حاضر در زمانه‌ای به سر می‌بریم که دولت‌های بزرگ با ابزار فرهنگی خود به سمت جوامع حمله می‌کنند و این بزرگ‌ترین خطر برای جوامع انسانی به شمار می‌رود، اظهار کرد: این رویداد فرهنگی فرصت مناسبی بود تا هنرمندان، صنعتگران و پ‍ژوهشگران گرد هم آمده تا در کنار یکدیگر با هم بودن را جشن بگیرند و نشان دهند که چگونه می‌توان در سایه قواعد فرهنگ‌ها نغمه هم‌نوایی سرداد و از آشتی سرود و در نهایت به دوستی بین ملت‌ها و محیط زیست رسید.

وی افزود: در حال حاضر در دنیایی به سر می‌بریم که رفتار گروهک‌های تروریستی بقای ملت‌ها را به مخاطره انداخته است و ضروری است که ملل مختلف با کنار هم آمدن، سوابق و ارزش‌های خود را به ملت‌ها یادآوری کرده و با متوسل شدن به میراث فرهنگی، انسان‌ها را در برابر بی‌عدالتی و جنگ محافظت کنیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: یکی از ابتکارات ما برگزاری نخستین اجلاس زنان بود که در سایه آن در بیانیه‌ای اعضای شبکه فراخوانده شدند تا از احداث یک مرکز در اصفهان به منظور حمایت از میراث ناملموس زنان حمایت شود.

سقائیان نژاد تاکید کرد: احیای زاینده‌رود از دیگر نتایج این اجلاس بود که در بیانیه این اجلاس از مسئولان کشوری و حتی بین‌المللی درخواست شد تا این میراث را به اصفهان بازگردانند، به باور بسیاری از آنان زاینده‌رود این رود همیشه جاری اصفهان عامل مهمی در شادابی کشور است که نبود آن موجب بحران‌های زیست محیطی زیادی در شهر اصفهان شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مردم هستند که در اشاعه و حفظ این میراث در تمام جهان نقش مهمی داشته و دارند و باید به آنان توجه فراوانی داشت و این سرآغاز فصلی تازه است که این راه همچنان ادامه دارد تا آیندگان با استفاده از تجربیات مردم گامی تازه در جهت احیای این گردشگری بردارند.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا