گوناگون

نقش ژنتیک در ابتلای سیگاری‌ها به سرطان ریه

سلامت نیوز: نتایج یک آزمایش نشان داد از هر چهار فرد سیگاری که دارای یک نقص ژنتیکی خاص هستند یک نفر به سرطان ریه مبتلا می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «ریچارد هولستون»، متخصص ارشد این مطالعه از موسسه تحقیقات سرطان انگلیس گفت: افراد سیگاری به طور کلی نزدیک به 15 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان ریه هستند. همچنین بررسی‌های ما نشان می‌دهد برخی از افراد سیگاری که دارای جهش در ژن BRCA2 هستند در معرض خطر فزاینده ابتلا به سرطان ریه قرار دارند.

ریچارد هولستون همچنین گفت:‌ سرطان ریه در سال‌ جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد که موثرترین راه برای کاهش این آمار تشویق کردن افراد به ترک سیگار است.

ارتباط بین سرطان ریه و نقص در ژن BRCA2 با تحلیل DNA بیش از 11 هزار اروپاییِ مبتلا به این سرطان و 16 هزار فرد سالم آشکار شد. طبق نتایج این بررسی، وجود این نقص در ژن BRCA2 در حدود دو درصد افراد اتفاق می‌افتد و تقریبا خطر سرطان ریه را دو برابر می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث‌دی‌نیوز، هرچند متخصصان ارتباط قوی بین نقص در ژن BRCA2 و ابتلا به سرطان ریه را مشاهده کردند اما این مطالعه تایید نمی‌کند که نارسایی ژنتیکی علت ابتلا به این سرطان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا