گوناگون

نمایش های "صد دلاری"، "گرمو"و "کسی اینجا نیست" روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با  اولین روز برگزاری بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه 3 كشور در بندرعباس، نمایش«صد دلاری» به نویسندگی و کارگردانی بهنام مقبلی از جنوب کرمان(جیرفت) در فرهنگسرای طوبی بندرعباس به روی صحنه رفت.

داستان این نمایش، حکایت سرباز آمریکایی است که در فواصل سالهای 2003 تا 2013 در جنگ خاور میانه حضور داشته است.

اين سرباز آمريكايي پس از بازگشت به کشور خود و سکونت در شهر فرگوسن، خاطرات این دوران را مرور می کند که این خاطرات متن اصلی نمایش را تشکیل می دهد.

شایان ذکر است، بهنام مقبلی، محمد رضا جلالی، محمدحسین جلالی و پوریا مددی در این نمایش ایفای نقش می کنند.

نمایش«گرمو» از استان فارس به روی صحنه رفت

در اولین روز از بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه سه کشور، نمایش«گرمو» از استان فارس در پلاتو آفتاب بندرعباس  به روی صحنه رفت.

این نمایش سومین اجرا در اولین روز از جشنواره بود که با استقبال تماشاگران به روی صحنه رفت.

نمایش«گرمو» اقتباسی از داستان موش و گربه عبید زاکانی است که به نویسندگی و کارگردانی مجتبی حسینی قیری از شهرستان قیر و کارزین استان فارس به عنوان اولین تجربه این کارگردان در نمایش بزرگسال به جشنواره راه یافته است.

اجرای این نمایش درحالی آغاز شد که استقبال کم نظیرعلاقه مندان به هنرنمایش ظرفیت سالن را پر نمود، بطوری که بسیاری از تماشاگران ایستاده و یا نشسته بر زمین اجرا را تماشا کردند.

برای اجرای نمایش«گرمو»، مجتبی حسینی قیری در مقام نویسنده و کارگردان، فاطمه طاهری منشي صحنه، مژده پیشدست طراح لباس، محمد اسماعیل بلندگرامی طراح صحنه، هادی محیط اجرای نور، حسين  شاكري نريشن صدا و فرزانه حسینی به عنوان گریمور به ایفای مسوولیت پرداخته و اشكان  پارسا، نيما عسكري مقدم، فرزاد لطفي، فرهاد حيدري، احسان غلامي، فرانك ترابي نژاد، بهنام مرادی، زهرا محمدي، مهسا فضلي پور، فاطمه غلامي فرد و شبنم اسماعیلی نیز بازیهای نمایش را برعهده داشتند.

این نمایش داستان گربه ای را بازگو می کند که بعد از توبه قسم خورده که دیگر موش نخورد در همه عمر به جز از امشب و فردا شب و شبهای دگر… .

موشها بعد از شکست در برابر گربه، نزد پادشاه خود می روند و دستور جنگ می گیرند و پادشاه به آنها می گوید که راز موفقیت آنها در اتحاد و دوستی است.

نمایش«کسی اینجا نیست» به روی صحنه رفت

نمایش«کسی اینجا نیست» به کارگردانی بهزاد آقاجانی از استان خراسان رضوی در پلاتو آفتاب بندرعباس در نخستین روز از بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه سه کشور به روی صحنه رفت.

این نمایش به کارگردانی بهزاد آقاجانی، از نیشابور به مدت 50 دقیقه به روی صحنه رفت. این نمایش قصه یک روزنامه نگار است که به وسیله هواپیما از شهر فرار می کند و در راه، با تمام شدن سوخت هواپیما در جنگل سقوط می کند.

در ادامه این نمایش، شخصت نخست داستان در یک رستوران متعلق به مادر و دختری روبرو می شود که در ادامه متوجه فعالیت یک شرکت می شود که قصد قطع درختان جنگل را دارد و در ادامه….

به گفته کارگردان این اثر حاضر در بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه سه کشور، نمایش«کسی اینجا نیست» یک موضوع اجتماعی دارد و به موضوع احساس مسئولیت و وظیفه فردی تاکید می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا