گوناگون

نماینده ائتلاف دولت قانون: آمریکا فقط حرف می زند/هلاکت دهها عضو داعش در فلوجه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه العراقیه، فرماندهی نیروهای ضربتی عراق  از هلاکت 70 نفر از عوامل گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش و زخمی شدن 65 نفر دیگر در فلوجه خبر داد.

“حنان الفتلاوی” نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق نیز در گفتگو با پایگاه سومریه نیوز ، از دولت این کشور خواست همکاریهای خود را با جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها گسترش دهد.

وی همچنین با اشاره به اتخاذ مواضع دوگانه از سوی آمریکا اظهار داشت: واشنگتن به تعهدات خود در قبال عراق عمل نمی کند و تنها به بیان اظهاراتی بسنده می کند.

وی همچنین گفت: با وجود توافقنامه های امنیتی متعدد میان بغداد و واشنگتن، تاکنون هیچ گونه کمک و حمایتی را از سوی آمریکا  دریافت نکردیم که این خود جای سؤال دارد.

نماینده ائتلاف دولت قانون در ادامه خاطر نشان شد: عراق اکنون به تنهایی با تروریسم می جنگد و آمریکا همچنان در حال بررسی وضعیت است و نمی دانیم که این بررسیها تا کی ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با بیان اینکه آمریکا تا کنون نتوانسته از عراق در مقابل تروریسم دفاع کند دولت عراق را به افزایش ارتباط و تعاملات با ایران تشویق کرد.

این در حالی است که “باراک اوباما” رئیس جمهوری آمریکا عصر جمعه در اظهاراتی مداخله نظامی واشنگتن در عراق را مشروط به انجام اصلاحاتی در نظام سیاسی داخلی عراق دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا