Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریموبایل و تبلت

نگاهی به ارزشمندترین نام ها و برند های تجاری دنیا + جدول

به گزارش میهن پست – آژانس تحقیقاتی میلوارد براون که در زمینه تحقیق و تحلیل بازار فعالیت کرده و سالیانه لیست برترین برندها را منتشر می کند می گوید ، اکنون گوگل با ارزشترین برند جهان است.این در حالی است که این جایگاه برای ۳ سال متمادی در اختیار کمپانی اپل بوده است.
بر اساس این گزارش ، گوگل به‌واسطه‌ی توسعه بسیاری از پروژه‌های Google X مثل پروژه لون در زمینه خلاقیت و طرح‌های مبتکرانه از اپل پیشی گرفته است.

بنویت ترانزر، رئیس دپارتمان مدیریت Millward Brown شاخه اروپا در این باره گفت:

گوگل در سال جاری با پروژه عینک هوشمند، سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی و بسیاری همکاری‌های دیگر با استارت‌آپ‌های نوپا، در زمینه ابتکار و خلاقیت به یک کمپانی بی‌همتا تبدیل گشته است… همه این فعالیت‌ها باعث شده تا مشتریان و کاربران، ضرورت وجود کمپانی گوگل را بیشتر درک نمایند.

جدول باارزش ترین نام ها و برند های تجاری دنیا
جدول باارزش ترین نام ها و برند های تجاری دنیا

بنا به تخمین این شرکت، ارزش برند گوگل، طی سال گذشته رشدی ۴۰ درصدی داشته و به ۱۵۸٫۸۴ میلیارد دلار یا ۱۱۵ میلیارد یورو رسیده است.

از سوی دیگر اپل با کاهش ۲۰ درصدی ارزش برند خود مواجه بوده و ارزش این کمپانی به ۱۴۷٫۸۸ میلیارد دلار رسیده است. در لیست سال ۲۰۱۳ این شرکت، برند اپل با وجود سقوط یک درصدی ارزش برند خود، همچنان به اندازه ۷۱٫۴ میلیارد دلار با کمپانی دوم لیست، گوگل فاصله داشت.

در لیست میلوارد براون، پس از گوگل و اپل، کمپانی IBM با ۱۴۷٫۸۸ میلیارد دلار، مایکروسافت با ۹۰٫۱۹ میلیارد دلار، مک‌دونالد با ۸۵٫۷۱ میلیارد دلار و پس از آنها کوکاکولا، ویزا، AT&T، مارلبورو و آمازون قرار گرفته‌اند.

متدلوژی BrandZ به شکلی است که ارزش اقتصادی کمپانی‌ها و میزان گرایش به برند را ترکیب کرده و فاکتورهایی چون یکتایی، میزان اشتیاق و اقبال به آن و… را مد نظر قرار می‌دهد.

منبع : گجت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا