Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

نگاهی به نمایشگاه فناوری دیجیتال «لووِب» در پاریس + فیلم

به گزارش میهن پست –  پاریس به رسم ده سال گذشته، هر دسامبر با برگزاری نمایشگاه «لووِب» (LeWeb) به مرکز دنیای دیجیتال بدل می شود. امسال سه هزار نفر از ۸۵ کشور دنیا برای شرکت در این رخداد به پایتخت فرانسه آمده اند.

از سایت های مصرف مشارکتی، تا ظهور پهپادهای تجاری و تاثیر فناوری جدید بر بهداشت و درمان، همه را می توان در نمایشگاه لووب ۲۰۱۴ دید.

این نمایشگاه سکوی پرتاب مناسبی برای کارآفرینان و سرمایه گذاران جوان و تازه کار است. چنان که لوئیک لومور (یکی از بنیانگذاران نمایشگاه) می گوید، نام هایی چون «اوبر» (Uber: جایگزینی برای تاکسی شهری) و اسکوئر (Square: خدمات بانکی) نخستین بار در اینجا طنین انداز شده اند.

لوئیک لومور، یکی از بنیانگذاران نمایشگاه سالانه «لووِب»، می گوید: «در “لووِب” همه چیز برای شروع کسب و کار تازه مهیا است. می شود ایده گرفت و تیم جمع کرد و شریک یافت. کسانی اینجا شغل پیدا می کنند. سپس می شود به دنبال پول رفت. اینجا سرمایه گذاران زیادی مشتاق حمایت از تازه کارها هستند.»

شرکت فرانسوی ویتینگز (WITHINGS) که در زمینه اینترنت اشیا فعال است، از روزهایی که تنها شرکتی تازه کار بود فاصله زیادی گرفته است. آنها ساعتی مچی ساخته اند که حساب قدم ها و میزان خواب شما را دارد و به تلفن هوشمند وصل می شود. عمر باتری این ساعت مچی هوشمند هشت ماه است.

سدریک اوچینگز، مدیرعامل و از بنیانگذاران ویتینگز، می گوید: «ما در ویتینگز در پی یافتن راهی برای ساختن ابزاری هستیم که در طولانی مدت قابل استفاده باشند. معادلات را برعکس می کنیم و می گوییم “باید ساعتی طراحی کرد که زیبا باشد و شما برای زیباییش آن را ببندید“، اما در عین حال همه حسگرها و اطلاعات مورد نیاز را داشته باشد.»

بعضی ها ساعت نمی بندند، اما همه لباس می پوشند. شرکت او ام سیگنال (OMsignal) بر روی لباس های حسگر داری سرمایه گذاری کرده که ضربان قلب و نوسان تنفس را اندازه گیری می کنند و اطلاعات را به کمک ابزاری کوچک به تلفن شما می فرستند.

استفانی مارسو، مدیرعامل و از بنیانگذاران او ام سیگنال، می گوید: «فکر می کنیم یک نوع همگرایی میان دنیای فناوری و دنیای مد در حال وقوع است. اگر قرار است چیزی به بدن خود وصل کنید، خواه پوشاک باشد یا هر چیز دیگر، ناچار گذارتان به مد می افتد. انتخابی است که در هویت شما نقش دارد و شما را بیان می کند.»

ایده لباس هوشمند مخاطبش را یافته و رالف لورن، طراح لباس مشهور، نخستین نمونه های لباس هوشمند خود را در مونترآل کانادا طراحی کرده است.

منبع:euronews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا