گوناگون

نگاهی به وضعیت بندر تجاری شادگان

فرماندار شادگان گفت: در حال حاضر برای آغاز فعالیت تجاری در بندر شادگان منتظر ابلاغ رسمی وزارت کشور هستیم.

عبدالرضا سنواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ‌خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا) –منطقه‌خوزستان- اظهارکرد: براساس اطلاعات دریافتی، در حال حاضر کارگروه عمرانی مرزی وزارت کشور فقط با فعالیت تجاری بندر شادگان موافقت کرده و موضوع فعالیت مسافری در این بندر فعلا منتفی است.

وی افزود: البته هنوز این مساله به ما ابلاغ رسمی نشده و در صورت ابلاغ رسمی وزارت کشور، فعالیت تجاری در این بندر آغاز خواهد شد.

سنواتی تصریح‌کرد: فعال شدن بخش تجاری مهمترین کار در بحث بندر شادگان بوده است که این مساله می‌تواند تاثیر مطلوب و مثبتی در توسعه اقتصاد شهرستان و شهرستان‌های اطراف داشته باشد.

وی عنوان‌کرد: زیرساخت‌ها و امکانات زیرساختی این بندر هیچ مشکلی ندارد و برای ساخت این بندر 30 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

سنواتی بیان‌کرد: برای ایجاد و استقرار دفاتر نمایندگی گمرک، نیروی انتظامی و دفتر گذرنامه در بندر موافقت‌های لازم اخذ شده و در صورت ابلاغ رسمی، این واحدها در بندر مستقر خواهند شد.

فرماندار شادگان خاطرنشان‌کرد: با آغاز فعالیت رسمی، شناورهای در بندر پهلو خواهند گرفت و این بندر همچون بنادر استان می‌تواند کانالی برای ارتباط تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا