گوناگون

فرآیند مسئولیت‌پذیری باید از کودکی نهادینه شود

فرماندار ویژه طبس گفت: فرآیند مشارکت و مسئولیت‌پذیری، نظم‌پذیری و همچنین شهامت و احترام به بزرگترها باید از کودکی نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه خراسان جنوبی، سیدجلال هاشمی در آیین رونمایی از کتاب مجموعه تجربه‌ها و شیوه‌های خلاق کتابخوانی، اظهارکرد: از نگاه دین مبین اسلام و از نگاه تربیت شیعی ما خانواده و مدرسه بویژه در دوران خردسالی، مدرسه و مراکز تربیتی و آموزشی قبل از دبستان مهمترین کانون‌های تربیتی محسوب می‌شوند که دانش‌آموزان در این کانون‌ها با آموزه‌های علمی و دینی آشنا می‌شوند و این آموزه‌ها روی رفتار و شخصیت آنها در بزرگسالی تأثیر می‌گذارد و با این تعریف جایگاه کار کانون‌های پرورش فکری مشخص می‌شود.

وی ادامه‌داد: در شهرستان طبس به استحکام خانوده‌ها و تربیت صحیح و مذهبی بهای زیادی داده شده و سبب شده است تا یک پایداری روانی از نظر امنیت عمومی در شهرستان وجود داشته باشد، بدیهی است نهادهای مربوطه، خانواده‌ها و دستگاه‌های مسئول نقش خود را بخوبی ایفا کرده‌اند.

فرماندار ویژه طبس تصریح کرد: شما چون با کودکان و نوجوانان از سنین پایین سر و کار دارید می‌توانید هرچه می‌خواهید بر صفحه دل آنها بنویسید و انسان‌های درست تربیت کنید و شما مدیران و مربیان کانون کار بسیار با اهمیتی انجام می‌دهید و آموزه‌ها و شیوه‌های تربیتی صحیحی که در دوران کودکی آموخته می‌شود چراغ راهی برای آینده انسان است.

هاشمی افزود: ما و شما وظیفه داریم افزون بر بنیان‌های ارزشی که به بچه‌ها آموزش می‌دهیم مشارکت را به آنان آموزش داده و باید در فضای باز و با برگزاری اردوها آنها را با کارکردهای اجتماعی و مسئولیت‌پذیری آشنا کنید.

وی با اشاره به اهمیت آموزش مشارکت از دوران کودکی خاطرنشان کرد: فرآیند مشارکت و مسئولیت‌پذیری، نظم‌پذیری و همچنین شهامت و احترام به بزرگترها باید از کودکی در آنان نهادینه شود و تربیت‌ها باید به سمتی برود که نظام ارشدیت و احترام به بزرگترها در خانواده‌ها به صورت یک فرهنگ تبدیل شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا