گوناگون

امیدواریم تا پایان سال حداقل 20 درصد پرداخت هزینه‌های درمان از جیب مردم کم شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، با اجرای سیاست‌های در نظر گرفته شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پایان امسال حداقل 20 پرداخت هزینه‌های درمان از جیب مردم کم شود.

دکتر محمدرضا نیکبخت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با اشاره به بحث ایجاد تحول در سلامت کشور در سال جاری گفت: هفته جاری در همین راستا جلسه‌ای با حضور روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار خواهد شد که در آن 9 بسته آموزشی در راستای ایجاد تحول در نظام سلامت کشور ارائه خواهد شد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، بخشی از نتایج اجرای این بسته‌های آموزشی شامل کاهش پرداخت هزینه‌های درمان از جیب مردم، رایگان شدن تعرفه زایمان طبیعی، افزایش پرداخت به متخصصین زنان و زایمان در صورت انجام زایمان طبیعی، افزایش پرداختی‌ها به پزشکان دولتی و تامین تمامی تجهیزات پزشکی در داخل بیمارستان خواهد بود.

وی در ادامه در خصوص شاخص ترین اقدامات صورت گرفته سال گذشته در حوزه درمان در سطح استان عنوان کرد: در سال گذشته بیمارستان کنگاور راه اندازی، 14 اورژانس افتتاح و تعدادی دستگاه دیالیز و تخت ICU خریداری شد.

این مقام مسئول افزود: قرارداد خرید یک دستگاه رادیوتراپی که نقش موثری در درمان بیماران سرطانی دارد، به مبلغ چهار میلیارد و 900 میلیون تومان نیز بسته شده که امیدواریم بتوانیم آن را با اعتبارات در نظر گرفته شده در سال جاری خریداری و در بیمارستان امام رضا(ع) مستقر کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: قرارداد خرید دستگاه سی تی اسکن به مبلغ دو میلیارد و 100 میلیون تومان نیز بسته شده که در صورت خریداری در سال جاری در بیمارستان طالقانی کرمانشاه نصب می شود.

نیکبخت تصریح کرد: در سال جاری همچنین ساخت کیلینیک جامع پزشکی مقابل بیمارستان امام رضا(ع) را در دستور کار داریم و امیدواریم بتوانیم اقدامات اجرایی در خصوص ساخت مرکز سوختگی 50 تخت خوابی در بیمارستان امام رضا(ع) را انجام دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین از اختصاص 200 تا 300 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری برای هر بیمارستان در مناطق محروم استان خبر داد و اظهار کرد: از محل این اعتبارات دستگاه‌های مورد نیاز مانند اندوسکوپی و سونوگرافی برای این بیمارستان‌ها خریداری می شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا