گوناگون

نگاه جنسیتی به زنان آن‌ها را از موفقیت باز می‌دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، زنان به طور طبیعی و از روی غریزه سختی‌هایی که در داخل محیط خانواده به وجود می‌آید را اداره و مدیریت می‌کنند آن‌ها ایجاد آرامش برای سایر اعضای خانواده هستند.
 
مجید گلشهر جامعه‌شناس گفت: در جامعه‌ی ما چه در گذشته و جه در امروز در نگاه جنسیتی به زنان از اصلی‌ترین مشکلات آنها محسوب می‌شود ، این مسأله در گذشته بسیار پررنگ‌تر از امروز بوده است ، امروزه با رشد روز افزون فرهنگ در اجتماع از شدت آن کاسته شده است.
 
بسیاری از افراد معتقد هستند که نمی‌توان مسئولیت‌های مهم را به زنان واگذار کرد. علت نگرش این افراد نسبت به زنان نشأت گرفته از تاریخی است که به سود زنان نبوده و در گذشته آن‌ها را افرادی پنداشته است.
 
وی در ادامه افزود: باور نکردن توانایی زنان، عدم توجه به حقوق متقابل آنان نسبت به مردان در جامعه وعدم پذیرش آن‌ها در عرصه‌های گوناگون اجتماعی از عواملی که سختی‌های زنان را در جامعه افزایش می‌دهد.
 
وی در ادامه بیان داشت: زنان جامعه ما طی سال‌های اخیر تلاش‌های فراوانی برای کسب موفقیت‌های بهتر و بیشتر در جامعه از خود نشان داده‌اند ولی این حرکت آن گونه که باید صورت می‌گرفت نبوده است و تلاش فراوان آن‌ها آنچنان که باید تأثیرگذار نبوده است.
 
این جامعه شناس در ادامه گفت: سختی‌های زندگی در بین زنان شامل مشکلات اجتماعی، شغلی و حقوقی می‌باشد. با توجه به این که شأن زن و مرد به یک اندازه است ولی از دیربازی متأسفانه زن را جنس ضعیف به حساب می‌آوردند.
 
وی در ادامه گفت: البته میزان فارغ‌التحصیلان و دانشجویان زن در رشته‌های متفاوت دانشگاهی و بعضاً رشته‌های دشوار و به اصطلاح مردانه در سال‌های اخیر رشد قابل توجه‌‌ای داشته است که این نشأت گرفته از خواست زنان برای به دست آوردن موفقیت بیشتر و رشد اجتماعی آنان در جامعه می‌باشد و این موضوع شایان توجه است که آن‌ها برای بدست آوردن موفقیتی که لایق آن هستند تلاش می‌کنند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: زنان در جامعه‌ی ما به عنوان افرادی مؤثر و تلا‌ش‌گر که نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شوند از ظرفیت وافری برای عقب راندن معضلات و مشکلات و متعادل کردن محیط زندگی اجتماعی خود برخوردار هستند. آن‌ها می‌توانند روز‌به‌روز به موفقیت‌های خود در این زمینه بیافزایند به شرطی که مسئولان موانعی که بر سر راه آنان قرار دارد را بردارند و به آن‌ها کمک کنند. آن‌ها باید کوشش کنند با ایجاد یک بستر مناسب زنان را در عرصه‌های مختلف اجتماعی یاری کنند.

انتهای پیام/  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا