گوناگون

نگاه شما: تهدید سلامت روانی شهروندان

داود کامگار در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

متاسفانه چندی است که در برخی مناطق شهرداری تهران از جمله شهرداری منطقه چهار به شکل غیراصولی و بدون رعایت ضرورت انجام کار و بدون توجه به تهدید سلامت روانی شهروندان( ناشی از آلودگی صوتی) ، اقدام به نصب خط کشي اکستروژن (ارتعاشي) در  روی آسفالت خیابانهای واقع در مناطق مسکونی مینماید.

در حالی که اصولا کاربرد اینها برای جاده های بین شهری و در موارد خیلی ضروری در محدوده های خطرناک جاده های برون شهری است. لکن بدون توجه به این موضوع و به شکل سلیقه ای و افراطی، در بسیاری از خیابانهای منطقه چهار تهران(خیابان هنگام و کنارگذر همت منتهی به چهارراه استقلال) از این مساله استفاده شده که خصوصاَ در ساعات پایانی شب بدلیل عبور خودروهااز روی آن، موجب تولید صداهای بسیار ناهنجار و عذاب آوری شده و سلامت روانی ساکنین را تحت الشعاع قرار داده است.

این در حالی است که همه جا صحبت از ایمنی و بهداشت بصورت توامان مطرح می گردد و نه صرفا ایمنی، بدون توجه به بهداشت و سلامتی! و نبایست برای حل یک مشکل، معضل مضاعف دیگری ایجاد شود. افراط در نصب این قبیل هاشورها بگونه ای است که در لاین جنوب به شمال خیابان هنگام، و در سربالایی بعد از چهار راه استقلال هم این موارد نصب شده است ، همینطور در رمپ خروجی اتوبان زین الدین(لاین شرق به غرب)، خروجی به سمت چهار راه استقلال ، در سه نقطه احداث شده که آلودگی صوتی بسیار زیادی را در ساعات استراحت ایجاد نموده و به مانند یک کارخانه پر سر و صدا در منطقه مسکونی از ساکنین سلب آرامش نموده است.

متاسفانه علی رغم جمع اوری طومار از سوی ساکنین محله ده نارمک و اطراف چهار راه استقلال و ارسال آن به شهرداری منطقه چهار و ناحیه هفت، تا کنون هیچ گونه اقدامی جهت اصلاح وضعیت و برداشتن خط کشي های اکستروژن (ارتعاشي)  غیر ضروری صورت نگرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا