گوناگون

نیمی از اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی البرز بیکارند

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز گفت: بین نیاز واقعی بازار کار و تعداد فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی تناسبی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، مهندس نصرالله شمس‌آذر امروز(26شهریور)، درجمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر 3400 نفر فارغ‌التحصیل مقاطع و رشته‌های مختلف کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هستند.

وی افزود: از این تعداد 2750 نفر در مقطع کارشناسی، 550 نفر کارشناسی ارشد و مابقی نیز مدرک دکترای خود را از دانشگاه‌های مختلف کشور دریافت کرده‌اند.

شمس‌آذر خاطرنشان کرد: البته تعداد واقعی کسانی که دراستان البرز در رشته کشاورزی فارغ التحصیل شده‌اند بیش از تعداد مذکور است ولی برخی از این افراد تمایلی ندارند که به عضویت این سازمان دربیایند.

وی ادامه داد: باید با آسیب‌شناسی دقیق و کارشناسانه دلایل عدم رغبت آنان برای عضویت در این سازمان شناسایی و اقدامات عملی برای عضویت تمام فارغ التحصیلان این رشته در سازمان نظام مهندسی کشاورزی اجرایی شود.

این مسئول یادآورشد: متاسفانه بسیاری از نخبگان کشاورزی استان که سال‌های زیادی از عمر خود را صرف مطالعه و تحقیق جهت توسعه بخش کشاورزی صرف کرده‌اند تا کنون به این سازمان نپیوسته‌اند وجای خالی آنان در سازمان احساس می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان البرز گفت: بدون شک تا زمانی‌که این سازمان به نیروی انسانی متخصص و با تجربه مجهز نباشد، در رسیدن به اهداف کوتاه و بلندمدت خود با مشکل رو به رو خواهد شد.

شمس‌آذر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نامتوازن بودن وضعیت تحصیلی اعضای این سازمان اشاره کرد و گفت: بسیاری از اعضای این سازمان را فارغ‌التحصیلان رشته‌های زراعت و دامپروری تشکیل داده‌اند.

وی اظهار کرد: بدون شک تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها وضعیت طبیعی اشتغال آنها را با چالش مواجه می‌کند.

شمس‌آذر تصریح کرد: در حال حاضر 55 درصد ازاعضای این سازمان با مشکل بیکاری مواجه هستند و درهای اشتغال به روی آنها بسته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از یک دهه است فرصت‌های استخدام دولتی برای فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی به حداقل رسیده و طی این مدت بیشترین باز جذب فارغ‌التحصیلان این رشته بر دوش بخش خصوصی بوده است.

وی افزود: بخش خصوصی نیز در زمینه جذب فارغ التحصیلان این رشته به صورت گزینشی عمل می‌کند و همین امرباعث شده بازار کار برخی از رشته‌ها مناسب و برخی نامناسب باشد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز ادامه داد: کارفرمایان بخش خصوصی اذعان دارند بسیاری از فارغ‌التحصیلان با محیط واقعی کشاورزی آشنا نیستند و صرفاً تعدادی دروس تئوری در دانشگاه‌ها گذرانده‌اند.

این مسئول در پایان گفت: برای حل این مشکل سازمان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش عملی در حوزه‌های مختلف برای اعضا نموده که خوشبختانه با استقبال زیادی روبه رو شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا