گوناگون

نیمی از جمعیت کشور گرفتار چاقی و اضافه وزن هستند

سلامت نیوز: دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم با بیان اینکه با توجه به تغییر شیوه زندگی شاهد روند رو به رشد و شیوع روزافزون چاقی در جهان هستیم، گفت: در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کشور مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند که یک زنگ هشدار برای سلامتی محسوب می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر محمد هاشمی ضمن اعلام خبر برگزاری دهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم از 30 مهر تا 2 آبان در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی گفت: مهلت ارسال مقالات به این کنگره تا پایان خرداد ماه تعیین شده است.

وی افزود: اختلالات متابولیسمی، پوکی استخوان، چاقی، اختلالات تیروئید، دیابت، چربی خون، اختلالات غده هیپوفیز و بیماری‌های غدد فوق کلیوی از جمله محورهای اصلی دهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم هستند.

دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم در ادامه به یکی از محورهای مهم برگزاری کنگره اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییر شیوه زندگی شاهد روند رو به رشد و شیوع روزافزون چاقی در جهان هستیم. در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کشور مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند که یک زنگ هشدار برای سلامتی محسوب می‌شود.

وی افزود: معضل چاقی و تبعات ناشی از آن می‌تواند بار مالی سنگینی بر دوش اقتصاد کشور تحمیل کند و نسل ناسالمی را پرورش دهد.

هاشمی مهم‌ترین راه مبارزه با چاقی را پیشگیری از بروز آن دانست و تاکید کرد: باید زمینه‌های مساعد کننده افزایش وزن و چاقی را تحت کنترل درآورد. بی تحرکی و پرخوری از جمله مهم‌ترین عوامل محیطی تاثیرگذار در بروزچاقی، هستند. همچنین مصرف مواد غذایی پرکالری نظیر فست‌فودها در بروز چاقی اثرگذار هستند.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.iced2014.org مراجعه کنند و یا با شماره 66565795- 7 تماس حاصل نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا