گوناگون

نیکوکاران گناباد 650 میلیون ریال برای آزادی زندانیان کمک کردند

به گزارش ایرنا، معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندانهای خراسان رضوی در این مراسم گفت: ستاد دیه استان نیز سه برابر این مبلغ برای آزادی زندانیان مزبور اختصاص داده است.

یحیی فولادیان نژاد از آزاد شدن هفت زندانی جرایم غیر عمد در گناباد طی سال گذشته خبر داد و افزود: علاوه بر آن 18 نفر نیز طی این مدت با مساعدت ستاد دیه استان خراسان رضوی در این شهرستان آزاد شدند.

وی گفت: هم اکنون شش زندانی جرایم غیر عمد در زندان گناباد نیازمند مساعدت نیکوکاران هستند.

وی اظهار کرد: پارسال با مساعدت انجمن حمایت از زندانیان گناباد 450 میلیون ریال کمک غیر نقدی در بین خانواده های زندانیان این شهرستان توزیع شد.

او با بیان اینکه 51 زندانی جرایم غیر عمد در استان خراسان رضوی با کمک نیکوکاران طی سه ماه اول امسال آزاد شده اند، گفت: از این تعداد 49 نفر مرد و 2 نفر زن بوده و کل بدهی های آنان بیش از 40 میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته 588 زندانی جرایم غیر عمد در خراسان رضوی که مبلغ بدهی آنها بیش از 505 میلیارد ریال بود با حمایت دولت، ستاد دیه و کمک های مردمی آزاد شدند.

فولادیان نژاد، تأسیس موسسه ˈحیات سرمدˈ را یکی از اقدامات مهم اداره زندان های خراسان رضوی دانست و گفت: این موسسه زندانی های فاقد ملاقات را که خانواده هایشان آنها را طرد نموده و یا بومی شهرستان نیستند، زیرپوشش اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی قرارمی دهد که تعداد اینگونه زندانیان در گناباد 18 نفر می باشند.

وی از راه اندازی مرکز نگهداری زندانی های بیش از شصت سال، کانون دختران، تلفن مجازی و مرکز مشاوره روان درمانی زندانیان خبر داد و افزود: 7 هزار زندانی در این استان زیرپوشش مشاوره روان درمانی هستند که براساس آمار بازگشت دوباره آنها به زندان یک درصد بوده است.

امام جمعه گناباد نیز در مراسم جشن گلریزان گفت: یکی از فلسفه های روزه گرفتن، اندیشیدن به اقشار ضعیف و رفع مشکلات آنهاست.

حجت الاسلام حسن صادقی افزود: برگزاری برنامه هایی نظیر جشن گلریزان توفیقی برای شست و شوی گناهان، جبران خسارات و برداشتن ذخیره برای آخرت است و باید هر نفر به اندازه توان خود اقدامی برای آزاد سازی زندانیان غیر عمد انجام دهد./2

514 /664

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا