گوناگون

هاشمی رفسنجانی: می‌توان بر بسیاری از معضلات و محدودیت‌های انرژی پیروز شد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: اگر بشر بتواند با موادی که تهیه آنها آسان است، منبع انرژی خلق کند، بر بسیاری از معضلات و محدودیت‌های انرژی پیروز می‌شویم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز (چهارشنبه) ضمن دیدار با پژوهشگران دانشکده مهندسی فیزیک و انرژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بازدید از دستگاه توکامک البرز، با بیان اینکه “در جلسه امروز خیلی به معلومات من اضافه شد”، گفت:‌ اولین‌بار که با واژه توکامک آشنا شدم، خدمت آقای امراللهی (رئیس کنونی دانشکده مهندسی فیزیک و انرژی دانشگاه امیرکبیر) بودم و دستگاهی را که از روسیه بصورت نمایشی به ایران آورده شده بود، دیدم. پس جرقه‌ای در ذهنم ایجاد شد و با توضیحات ایشان به این مسأله علاقه‌مند شدم و به مطالعاتی در حد معلوماتم در این رابطه پرداختم.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید «سخر الشمس و القمر»، افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید خورشید را در خدمت شما آفریده‌ام تا با اسرار آن آشنا شوید؛ پس همانطور که بر اسرار روز و شب آگاه شدیم، می‌توانیم بر اسرار خورشید نیز مسلط شویم و اگر بشر بتواند با موادی که تهیه آن آسان است، چنین منبع انرژی خلق کند، بر بسیاری از معضلات و محدودیت‌های انرژی پیروز می‌شویم و ضرر مصارف مواد انرژی‌زا از ما دور می‌شود و دنیای جدیدی خلق می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: البته در این ارتباط صریح نمی‌شود به مردم قول داد اما می‌توان امیدوار بود؛ چراکه دانشمندان دنیا در حال کار هستند و در این زمینه مطالعات و بررسی‌های بسیاری انجام می‌دهند.

هاشمی رفسنجانی ضمن تقدیر از فعالیت‌های پژوهشگران دانشگاه امیرکبیر، گفت: دانشگاه امیرکبیر همواره از هر جهت در خدمت جامعه بوده‌اند و همواره به لحاظ سیاسی پیشتاز بوده و هست و از نظر علمی و فنی نیز ممتاز بوده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا