Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریموبایل و تبلت

نگاهی به هدست جدید واقعیت مجازی ios گوگل + عکس و فیلم

به گزارش میهن پست – سال هاست که محققین به دنبال راهی برای ادغام کردن فضای مجازی و فضای واقعی بوده اند، و این همه تحقیق برای آسان کردن زندگی انسان ها و ایجاد جذابیت در میان مشغله های فراوان کاری در اجتماع های امروزی که همه درگیر زندگی روز مره هستندایجاد یک چنین فضا هایی که انسان ها را گاهی از خستگی ها و مشغله های فکری دور می کند به شدت احساس می شود .حال ما می خواهیم به بررسی یکی از محصولات این تحقیقات بپردازیم این محصول واقعیت مجازی نام دارد .

نمونه ای از هدست واقعیت مجازی شرکت سونی
نمونه ای از هدست واقعیت مجازی شرکت سونی
تصور کنید در دنیای مجازی بتوانید به هر جا که می خواهید قدم بگذارید  همه چیز آن را می‌توانید احساس کنید. می‌توانید با جای‌جای آن تعامل برقرار کنید و بعد از چند ثانیه خود را در آن غوطه ور خواهید دید.
دنیای مجازی چندین دهه است رویای بشر بوده، رویایی ناتمام! رویایی که اولین بارقه‌های حضور قابل قبول آن را طی یکی دو سال اخیر می‌توان دید. جایی که نه می‌توان دنیای واقعی خواندش و نه یک دنیای کاملا خیالی. واقعیت مجازی را در ساده‌ترین حالت می‌توان به دنیایی تشبیه نمود که در عین مجازی و سه بعدی بودن، زمانی که کاربر به آن وارد می‌شود احساس کند که در آن دنیا قرار دارد و می‌تواند در آن غوطه ور شود.
 هدست واقعیت مجازی
هدست واقعیت مجازی
دهه‌ها است که دانشمندان، تئوریسین‌ها و مهندسین در تلاشند تا با کمک کامپیوترها و ساخت دنیاهای اینچنینی که تاکنون ده‌ها نمونه از آن را دیده‌ایم، مرز بین رویاها و واقعیت را از میان بردارند ولی هنوز هم برای رسیدن به این آرزو راه درازی در پیش است. فاصله‌ای که طی یکی دو سال اخیر با جهش‌های بزرگی مواجه بوده است و این روزها حداقل می‌توان بخشی از رویاهای این تکنولوژی را که رنگ و بوی حقیقت به خود گرفته‌اند در هیبت تکنولوژی‌هایی همچون هدست واقعیت مشاهده نمود.
 هدست واقعیت مجازی گوگل
هدست واقعیت مجازی گوگل
و حالا گوگل در کنفرانس I/O سال گذشته بود که برای اولین بار از هدست واقعیت مجازی مقوایی کاردبورد ( Cardboard ) رونمایی کرد.به همراه این هدست اپلیکیشن مربوط به آن هم منتشر گردید که فقط نسخه اندرویدی آن ساخته شده بود.
cardboard

حالا در کنفرانس I/O امسال گوگل نسخه جدید این Cardboard را با ایجاد تغییراتی در آن و همچنین پشتیبانی از سیستم عامل iOS معرفی کرده است.

اما مهم‌ترین خبر در خصوص این هدست، ارائه‌ی نسخه‌ی آی‌اواس اپلیکیشن آن است. اپلیکیشن جدید به کاربران آیفون این امکان را فراهم می‌کند که تا به راحتی از این هدست استفاده کرده و محیط و اشیای موجود در موزه را به صورت سه بعدی تماشا کنند. تا به امروز تنها نسخه‌ی اندرویدی Cardboard عرضه شده که میلیون‌ها بار توسط کاربران دانلود شده است.

طراحی نسخه جدید با اندازه گوشی های جدیدتر تا سقف ۶ اینچ سازگار است و دیگر خبری از کنترل مغناطیسی در آن نیست. به جای این کنترل دکمه ای روی Cardboard کار گذاشته شده است که آن را قابل استفاده با هرگوشی هوشمندی می کند. مراحل فعال سازی این وسیله و هماهنگ سازی آن با گوشی نیز کوتاه تر از قبل شده است.

نکته حائز اهمیت دیگر عرضه اپلیکیشن واقعیت مجازی Cardboard برای سیستم عامل آی او اس است. این اپلیکیشن جدید به کاربران آیفون امکان کاوش در معابر شهری و تماشای اشیا سه بعدی را خواهد داد. تا به امروز تنها نسخه سازگار با اندروید این اپلیکیشن موجود بود که به تنهایی بیش از یک میلیون بار دانلود شده است.

SDK یا کیت توسعه قرار داده شده در اختیار کاربران از سیستم عامل آی او اس نیز پیشتیانی می کند و توسعه دهندگان می توانند اپلیکیشن های سازگار با Cardboard خود را برای آیفون نیز تولید کنند.

منبع: gadgetnews

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا