Mihanpostپیشنهاد سردبیررپرتاژ

هر آنچه باید در مورد استفاده صحیح از طلا و جواهرات بدانید

طلا و جواهرات و به طور کلی زیورآلات در شکل ها و کیفیت های گوناگونی وجود دارند. کمپانی های بزرگ دنیای مد و فشن در طراحی زیورآلات بهترین متد و طرح های خلاقانه را به کار می برند آنها در اندازه ها و رنگ ها و نقش و نقوش خاصی طراحی و تولید می‌شوند.

تاثیر زیورآلات در استایل بسیار مهم است ممکن است که استفاده از طلا و جواهرات ظاهر ساده یک لباس را بسیار خاص و ویژه جلوه دهد در حالی که ممکن است یک انتخاب نادرست زیورآلات یک لباس زیبا را بسیار بی ارزش نشان دهد. استفاده از زیورآلات می‌تواند مرکز توجه در پوشش شما باشد در هنگام استفاده از آکسسواری ها همیشه باید به نوع و تعداد به آن دقت کنیم.

اگر متناسب استفاده نشوند ممکن است که ظاهر ما را به هم ریخته نشان دهند در استفاده از طلا زیاده روی نکنید. قطعه ای از طلای خاص برای تکمیل کردن استایل شما زینت بخشیدن ظاهر شما کافی است. مثل گذشته از انواع و اقسام طلا و جواهرات استفاده نکنید مخصوصا در مراسمات رسمی !

بهتر است در این مراسم تنها از یک تکه یا قطعه زینتی و طلایی استفاده کنید مثلا اگر یک ست کامل دارید بهتر است که در هر مراسم تنها قطعه ای از آن را استفاده کنید اما اگر می خواهید که از طلا های متفاوتی در یک زمان استفاده کنید بهتر است برخی نکات را رعایت کنید.

مثلاً یک انگشتر خاص با یک ساعت بزرگ و براق ست نکنید چون این گونه ارزش هر دو کم میشود انتخاب های شما در استفاده از زیورآلات باید هماهنگی و اصول خاصی داشته باشد. همیشه باید از یک نوع جنس طلا استفاده کرد یعنی نمی‌شود طلای سفید و طلای زرد را باهم استفاده کرد.

گوشواره های طلا متناسب شما را شیک نشان می دهد  

نخستین چیزی که در ابتدا نظر دیگران را به خود جلب می‌کند استفاده از گوشواره هاست. گوشواره ها طرح ها و رنگ های مختلفی دارند بسیاری از آنها براق، برجسته و دارای طرح های فوق العاده خاص و ترند های روزهستند.  نکته مهم انتخاب گوشواره هماهنگی آن با فرم صورت است یعنی در هنگام انتخاب گوشواره علاوه بر رنگ و طرح آن باید  نوعی از ان را انتخاب کنید که با خصوصیات چهره شما تناسب کافی داشته باشد.

همچنین به رگ های گوش؛ طول گوش و فرم آن دقت بیشتری داشته باشید. مثلا برای افرادی که موهای فر و مجعدی دارند استفاده از گوشواره های بزرگ و حلقه ای بسیار زیباست. و اگر هم موها را در پشت گوش بیاندازید باعث بیشتر دیده شدن گوشواره ها میشود.

البته در این مورد باید به آرایش صورتتان هم دقت کنید.

اگر گوشواره های شما بسیار پرحجم و بزرگ هستند بهتر است آرایش ملایمی داشته باشید و اگر هم از گوشواره های میخی استفاده می کنید بهتر است که کمی میکاپ غلیظ تری داشته باشید. تا زیبایی صورت و اصالت آن را بیشتر به نمایش بگذارید.

مدل های مختلف طلاهای جهانی و شیک که چشم ها را به شما خیره می کنند

به جز گوشواره ها گردنبند ها هم بسیار مهم است و برای انتخاب و استفاده از آن ها باید به نکات ویژه‌ای از جمله مدل و اندازه یقه و فرم قفسه سینه دقت کرد. اگر شما لباسی دارید که یقه آن باز دکلته یا هفت است بهتر است از گردنبند های کوکتل و یا حجیم تری استفاده کنید و اگر فرم قفسه سینه شما مناسب دیده شدن گردنبند است بهتر است گردنبندی انتخاب کنید که آن را بسیار خاص و زیبا جلوه دهد .اگر یقه لباس تان بسته است به اصطلاح یقه مدالی است و پشت گردن حلقه می‌شود استفاده از گردنبند مناسب نیز اصلا توصیه نمی شود بهتر است به جای استفاده از گردنبند از گوشواره های بزرگ و حجیم تری استفاده کنید.

 دستبندهای متفاوت اما هماهنگ 

اگر که می خواهید به هر دلیلی در استایل خود از دستبند استفاده کنید بهتر است که از مدل های شیک و ترند طراحی و جواهرات استفاده کنید. مثلاً می توانید از دستبند های امگا، کارتیه، لویی ویتون و تیفانی استفاده کنید.

ترکیب چند دستبند در یک دست باعث شلوغ شدن آن می شود بهتر است مثلاً دستبند سمت چپ ضخیم تر و دارای اشکال خاصی باشد اما دستبند دست راست ظریف تر و هنرمندانه تر انتخاب شود. می تواند این موضوع برعکس هم بشود.

جایگاه مهم حلقه ها در استایل

در هنگام انتخاب حلقه ها و انگشتر ها بسیار به آن دقت کنید انگشترهای یک ترند همیشگی به جز بهترین زیورآلات دنیا هستند دست دارید که انگشتان خود را باریک‌تر و بلندتر نشان دهید از حلقه‌های باریک تری استفاده کنید اگر که انگشتان باریک ای دارید انگشترهای پهن برای شما مناسب تر است البته به جز انگشت چهارم دست چپ که مخصوص جواهرات ازدواج و حلقه نامزدی و نشان های خانوادگی است.

می توانید از چندین حلقه در دست راست خود استفاده کنید اگرکه می‌خواهید چندین انگشتر را با هم استفاده کنید بهتر است که بیشتر از سه انگشتر در یک دست نباشد چون باید اصول و قواعدی را رعایت کنید. مثلا  برای هر دست یک مثلث فرضی در نظر بگیرید. انگشتری که بزرگتر است در وسط قرار گیرد و حلقه های ظریف تر و کوچک در اطراف آن. این گونه زیبایی حلقه ها هم حفظ می‌شود.

جمع بندی پایانی

چند نکته دیگر در انتخاب طلا و جواهرات در هنگام استفاده از طلا و جواهرات حتماً به شکل و ظاهر بدن خود دقت کنید اگر سایز کوچکی دارید طلا و جواهرات نازک و ظریف مناسب شماست  و اگر هیکل درشتی دارید بهتر است از طلا و جواهرات کمی پهن تر و ضخیم تری استفاده کنید.

افراد کوتاه قد نمی توانند از آویز های بسیار بلند استفاده کنند بهتر از گردنبندهای کوکتل یا کوتاه و بندی تا استخوان ترقوه استفاده شود.

اما اگر قد بلندی دارید  و چهارشانه هستید،گردنبند های بلند برای شما مناسب تر و معمول تر است.

گردنبند هایی که طول کمتری دارند جلوه و زیبایی خاصی به شما می بخشند.  در هنگام خرید زیورآلات حتی به رنگ پوست بدن خود هم توجه کنید.

اگر موی مشکی دارید  جواهرات رنگ روشن برای شما انتخاب خوبی است.

اگر گردن شما کوتاه تراست بهتر است از گردنبند باریکی انتخاب شود.

گالری ربیعی 3

نکات مهم  در هنگام استفاده از طلا و جواهرات

  • فرم بدن
  • رنگ لباس
  • جنس لباس
  • رنگ مو
  • طرح های جواهرات
  • مناسبت ها
  • شکل و ظاهر بدن

بجز رعایت و توجه به نکات بالا بهتر است هنگام خرید به مراکز معتبری مراجعه کنید.گالری طلا و جواهر ربیعی از سال ۱۳۴۲در صنعت طلا و جواهرات ماندگار است. امکان خرید حضوری و انلاین همراه با ضمانت نامه کتبی دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا