گوناگون

هزینه های شیمی درمانی و رادیوتراپی بیماران رایگان شد

81158300 5684953

سید علی موسوی جم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قبلا 10 درصد خدمات شیمی درمانی شامل تزریق، لوازم مصرفی، ویزیت پزشکی و مواردی دیگر توسط بیمار و 90درصد نیز توسط بیمه پرداخت می شد.

وی گفت: براساس این طرح از 15 اردیبهشت تمامی این هزینه ها بجز داروی این بیماران به صورت 100 درصدی و برابر قوانین و مقررات به بیمه شدگان ارائه خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان به هزینه های رادیوتراپی بیماران نیز اشاره کرد و افزود: رادیوتراپی دارای هزینه های بسیار سنگینی است و بسته به نوع سرطان و تعداد جلسات رادیوتراپی میانگین هزینه میان یک و نیم تا پنج میلیون تومان برای هر بیمار است.

وی با بیان اینکه هم اکنون و براساس این مصوبه تمام این هزینه ها برای بیماران رایگان شده و توسط بیمارستان پرداخت خواهد شد اظهار کرد: قبل از این طرح تنها 70 درصد هزینه ها توسط بیمه پرداخت می شد.

موسوی جم با بیان اینکه مرکز رادیوتراپی سنندج قطب رادیوتراپی غرب محسوب می شود و به دلیل وجود دستگاه های بسیار پیشرفته، بیماران ارجاعی از استان های دیگر نیز داریم افزود: سال گذشته 522 نفر مریض تحت پوشش بیمه سلامت در استان رادیوتراپی شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان در ادامه به هزینه های درمانی بیماران در سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 875 میلیارد ریال برای بیماران تحت پوشش بیمه سلامت در استان هزینه شده است.ک/3

7348/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا