گوناگون

هلاکت 300 تروریست در نینوا

منابع امنیتی در استان نینوا روز دوشنبه اعلام کردند که گردان های دفاع مردمی و نیروهای امنیتی موفق شدند 300 تن از عناصر گروه تروریستی داعش را در استان نینوا به هلاکت برسانند.

به گزارش پایگاه خبری ˈالانصارˈ، یک مقام امنیتی در این استان که نامش ذکر نشده است، گفت: نیروهای امنیتی با حمایت گردان های دفاع مردمی در درگیری های شدید و خشونت آمیز با تروریست های جنایت کار داعش در منطقه ˈتعلفرˈ در استان نینوا،موفق شدند 300 تن از آنها را به هلاکت برسانند.

این مقام عراقی افزود:تروریست های داعش پس از تحمل ضربات سنگین از سوی نیروهای عراقی و گردان های دفاع مردمی، شروع به عقب نشینی از این منطقه کردند.

برخی از رسانه ها پیشتر اعلام کرده بودند، تلعفر به اشغال نیروهای داعش در آمده است، اما سرتیپ ˈسعد معنˈ سخنگوی وزارت کشور عراق با یادآوری اینکه نیروهای نظامی همچنان کنترل شهر ˈتلعفرˈ را در دست دارند ، خبر سقوط این شهر را تکذیب کرده بود.

تلعفر شهری در استان نینوا در شمال غربی کشور عراق است. این شهر با جمعیت 80 هزار نفر (در سال 2007) پس از شهرستان موصل پرجمعیت ترین شهر استان نینوا بود.

تروریست های داعش پس از تصرف شهر موصل در استان نینوا، دست به جنایت های گسترده ای از جمله به آتش کشیدن کلیساهای موصل و ایجاد رعب و وحشت در میان غیر نظامیان زدند.

تروریست های داعش همچنین قبر ˈابن الاثیرˈ مورخ بزرگ اسلامی در موصل را تخریب کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا