گوناگون

همایش تجلیل از کشاورزان حافظ محیط زیست در شهریار برگزار شد

81198746 5756649

محمدهادی حیدرزاده روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: در این همایش از کشاورزان و باغداران تعاونی شباهنگ که در زمینه حفظ محیط زیست اقدام به تولید محصولات کشاورزی پایدار و اکولوژیک کردند تجلیل شد.

وی ادامه داد: این تعاونی روستایی با سه هزار عضو به صورت خود جوش به اداره محیط زیست شهریار پیشنهاد کردند که برای پرورش و تولید محصولات زراعی و باغی خود، حاضر هستند از مصرف کود و سم صرفه نظر و یا به کمترین حد ممکن برسانند.

حیدرزاده افزود: امروز مقرر شد کمیته ای با همکاری دانشگاه شهید بهشتی، تعاونی های روستایی، فرمانداری شهریار، محیط زیست و سازمان جهاد کشاورزی استان به منظور رشد کشاورزی اکولوژیکی تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان شهریار به عنوان پایلوت ( آزمایشی) در این برنامه انتخاب شد گفت: شهرستان شهریار به دلیل دارا بودن زمین های مرغوب و حجم باغ های گسترده برای اجرای طرح کشاورزی پایدار و اکولوژیکی انتخاب شد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران اظهار کرد: توسعه کشاورزی پایدار و اکولوژیکی عامل موثری برای جلوگیری از آلودگی آب و خاک، مبارزه بیولوژیکی با آفات (از طریق تله های سرمونی و غیره) و در نهایت تولید محصول سالم است.

تهرام/1699/699

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا