گوناگون

همکاری ایران و چین در ایجاد ثبات منطقه مفید و سازنده است

 
سبحانی نیا در ابتدای این دیدار با تاکید بر نقش و جایگاه مهم پارلمان‌ها در بسط و توسعه روابط میان کشورها در حوزه‌های گوناگون، گفت: مجلس شورای اسلامی از توسعه و گسترش روابط  فی‌مابین در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، پارلمانی و منطقه ای حمایت می‌کند.
 
وی همچنین نقش گروه‌های دوستی پارلمانی را در تسهیل روند گسترش مناسبات و رفع مشکلات و موانع در مسیر توسعه همکاری‌ها بسیار مناسب خواند.
 
سبحانی نیا درادامه رابطه ایران با چین را مناسباتی خوب، پایدار و رو به پیشرفت خواند و افزود: ایران و چین از امکانات و ظرفیت‌های وسیعی برای توسعه روابط در تمامی حوزه‌ها برخوردارند که باید از آنها بهره برد.
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و چین با اشاره به دیدگاه ها و همکاری های مشترک دو کشور در عرصه های مختلف بین المللی و منطقه ای، گفت: همکاری ایران و چین به عنوان دو قدرت مؤثر در آسیا در ایجاد ثبات و آرامش پایدار در این قاره به ویژه منطقه حساس خاورمیانه بسیار مفید و سازنده است.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه روابط خوب و پایدار ایران و چین را به نفع ملت های منطقه دانست و بر ضرورت تداوم رایزنی ها و مشورت های منطقه پیرامون تحولات منطقه و موضوعات راهبردی تاکید کرد و اهمیت رفت و آمد میان رهبران و مقامات دو کشور را یادآور شد.
 
سفیر چین نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری مهم و قدرتمند در منطقه و جهان می باشد بر اراده رهبران کشورش برای توسعه و گسترش مناسبات همه جانبه فیمابین تاکید کرد و گفت: روابط ایران و چین مناسباتی تاریخی و برخوردار از پیشینه ای طولانی می باشد که همواره در مسیر رشد و گسترش و به نفع ملت های منطقه بوده است.
 
وی جاده ابریشم را نمادی از مناسبات خوب، پایدار ودوستانه میان دو ملت خواند وافزود: ایده راهبردی جاده ابریشم فرصت های فراوانی را برای گسترش روابط دو کشور در آینده فراهم می آورد.
 
سفیر چین هم چنین با اشاره به نقش پارلمان های دو کشور در توسعه روابط فی‌مابین یادآور شد: کنگره ملی خلق چین نیز برای گسترش مناسبات با مجلس شورای اسلامی اهمیت ویژه قایل است.
 
وی همچنین دیدگاه ها و مواضع مشترک دو کشور در قبال موضوعات بین المللی و منطقه ای را بستر مناسبی برای گسترش همکاری ها خواند.
 
انتهای پیام/  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا