گوناگون

همکاری دستگاههای قرآنی موجب کشف استعدادهای درخشان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سه شنبه 30 ارديبهشت ماه مديران شبكه قرآن و معارف سيما طي نشستي صميمي، ميهمان رئيس و معاونين سازمان دارالقرآن الكريم بودند. درابتداي اين نشست صميمانه كه با تلاوت آيات كلام الله مجيد آغاز شد،‌ مهدي قره شيخلو رييس سازمان دارالقرآن الكريم ضمن خير مقدم به ميهمانان جزئياتي از اهم وظايف و مأموريتهاي سازمان دارالقرآن الكريم را تشريح و به بيان مهمترين برنامه هاي سازمان پرداخت. توسعه آموزشهاي قرآني،‌ساماندهي مشاركتهاي مردمي در حوزه قرآ ن كريم و نظارت بر چاپ و نشر قرآن از جمله مأموريتهايي بود كه ايشان به عنوان اهم وظايف سازمان، به آن اشاره نمود.

رييس سازمان دارالقرآن الكريم در بخش ديگري از صحبتهاي خود به بيان گزارشي از فعاليتهاي انجام شده در هر سه حوزه وظايف سازمان پرداخت و افزود : سازمان دارالقرآن الكريم، ‌به عنوان مهمترين نهاد قرآني كشور داراي 460 پست كارشناس قرآني در سراسر كشور است كه تاكنون در 200 پست آن جذب نيرو شده است و از اين حيث داراي كارشناسي ترين بدنه اداري قرآني است.

وی در ادارمه ضمن تشريح اهداف برنامه هاي سازمان دارالقرآن خواستار تعامل هرچه بيشتر شبكه قرآن و معرف سيما با سازمان دارالقرآن الكريم شد و افزود : اين تعامل و همكاري موجب هم افزايي و ارتقاء جايگاه كمي و كيفي فعاليتهاي قرآني در كشور خواهد شد.

قره شیخلو مهمترين ره‌آورد تعامل و همكاري ميان شبكه قرآن و معارف سيما با سازمان دارالقرآن الكريم را آشنايي آحاد جامعه با قرآن و مشاركت و حمايت ايشان از اين برنامه ها دانست و گفت: مردم ما ارادتمند به قرآن و اهل بيت (عليم السلام ) هستند و همانگونه كه در ماه محرم صدها ميليارد تومان براي مجالس امام حسين(ع) هزينه مي كنند حاضرند در صورت وجود برنامه هاي اثرگزار براي قرآن نيز هزينه كنند

وی در پايان ضمن تقدير و تشكر از حضور مديران شبكه قرآن در سازمان دارالقرآن الكريم آرزو كرد اين حضور و تعامل موجبات افزايش همكاريهاي دو نهاد قرآني كشور را فراهم سازد.

حسن گروسي مدير شبكه قرآن ومعارف سيما نیز با تقدير و تشكر از همكاريهاي گذشته كارشناسان سازمان دارالقرآن الكريم در تهيه برنامه هاي مختلف شبكه قرآن، خواستار تعامل بيشتر در اين زمينه شد.

وی با اظهار تأسف از عدم هم‌افزايي فعاليتهای برخي از نهادها و دستگاههاي مجري فعاليتهاي قرآني در كشور گفت: همكاري و تعامل ميان دستگاههاي قرآني و شبكه قرآن بركات مشهودي در جامعه خواهد داشت.

مدیر شبکه قرآن مهمترين نتيجه اين همكاريها را جذب بيشتر آحاد جامعه علي‌الخصوص جوانان به سمت قرآن دانست و با اشاره به برنامه هايي همچون اسراء، بيان جاودان، 1441 تا 1447 و فردوس گفت: دستاورد بزرگ شبكه قرآن و دستگاهها و نهادهاي همكار در اين برنامه ها از جمله سازمان دارالقرآن الكريم، كشف استعداد هاي ناشناخته در كشور بوده است كه به نوع خود موج فرهنگ ساز قرآني در كشور را به دنبال داشته است.

وی بهتربن محفل براي ايجاد اين تعامل ميان شبكه قرآن و سازمان دارالقرآن الكريم را برنامه كشوري 1448 دانست و افزود: اين برنامه به دور از هرگونه شعارزدگي به دنبال تحقق فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي (مدظله‌العالي) در موضوع توجه به حفظ و مفاهيم قرآن كريم است.

گروسی با بيان اينكه برنامه هاي 1441 تا 1447 تاكنون 9.000.000 نفر مخاطب داشته است، افزود: ساخت چنين برنامه هايي با مشاركت فعال ديگر دستگاههاي قرآني كشور تحولات چشم‌گيري در زمينه جذب مشاركتهاي مردمي در عرصه فعاليتهاي قرآني خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: اگر مردم نسبت به فعاليتهاي قرآني در كشور آگاهي و اطلاعات لازم را داشته باشند قطعا مشاركت، همكاري و حمايت همه جانبه از اين برنامه ها را خواهند داشت.

مدیر شبکه قرآن با اشاره به زحمات و اقدامات اثرگذار سازمان دارالقرآن الكريم در زمينه نظارت بر چاپ و نشر قرآن كريم از تصميم شبكه قرآن براي ساخت مستندي از اقدامات سازمان دارالقرآن الكريم در اين زمينه خبرداد.

در ادامه اين نشست ليايي (مدير گروه تلاوت ) و حيدر جاودان (مدير گروه محافل و مسابقات شبكه قرآن) با ارائه پيشنهاداتي خواستار مشاركت فعال و مؤثر سازمان دارالقرآن الكريم در برنامه هاي شبكه قرآن و معارف سيما شدند و تعامل اين دو نهاد را موجب تقويت پايگاه سازمان دارالقرآن الكريم و شبكه قرآن و معرف سيما و در نتيجه ارتقاءسطح كمي و كيفي برنامه هاي قرآني در كشور عنوان كردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا