گوناگون

هنرمندان استان سمنان در نمایشگاه صنایع دستی جشنواره آش ایرانی حاضر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر صفاخواه عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان با اشاره به حضور هنرمندان صنايع دستي اين استان در نمايشگاه صنايع دستي جشنواره آش ايراني در زنجان اظهار داشت: این هنرمندان در رشته هاي سراميك و دست بافته هاي سنتي در اين جشنواره حضور يافته اند.

وي گفت: “شهين كامرانپور” و “محمدعلي معافي” در رشته سراميك و “علي اصغر عجم” و “صغري عجم غنچي” در رشته دست بافته هاي سنتي با برپايي غرفه فروش و ورك شاپ در نمايشگاه صنايع دستي جشنواره آش ايراني حضور يافته اند.

معاون صنايع دستي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان ادامه داد: نهمین جشنواره ملی آش كه از بيست و ششم ارديبهشت ماه آغاز به كار كرده تا 31 اردیبهشت ماه در مجموعه ائل داغی زنجان در حال برگزاري است.

صفاخواه تصریح کرد: جشنواره ملی آش ایرانی با شعار “غذای ایرانی خوراک جهانی” از سال 1384 در بخش های مختلف از جمله پخت انواع غذاهای محلی به ويژه آشهای محلی استانها، نمایشگاه جاذبه های گردشگری، صنایع دستی و سوغات محلی در استان زنجان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: برگزاري برنامه شبی با حافظان و دوستداران میراث به همراه جشن نمد، برپایی نمایشگاه الگوهای رنگ آمیزی و دیدار با پیر غلامان تعزیه از برنامه هاي هفته ميراث فرهنگي در استان سمنان است.

معاون صنايع دستي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان افزود: اجراي تور استان گردی، پرده خوانی وشاهنامه خوانی، برپایی نمایشگاه سفالینه های کودکانه در موزه پهنه و برگزاری جشنواره آیین سنتی امام در، از ديگر برنامه هاي اين هفته است.

صفاخواه با اشاره به اهميت انجام تبليغات محيطي و استفاده از ظرفيت رسانه ها براي جلب توجه مردم به مقوله مهم ميراث فرهنگي، گفت: در اين راستا در اين هفته21 پرتابل شهری با موضوع میراث فرهنگی در تمامي شهرهاي استان سمنان نصب مي شود.

وي، حضور در برنامه های تلویزیونی ویژه میراث فرهنگی در صدا و سیمای استان و درج شعار مرتبط با اهمیت میراث فرهنگی بر روی سربرگ ادارات استان را از ديگر برنامه هاي گراميداشت هفته ميراث فرهنگي عنوان كرد.

معاون صنايع دستي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان در خاتمه گفت: دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه دراستان، انتشار پوستر معرفی یکی از موزه های استان از ديگر برنامه هاي اين هفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا