Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

هواپیمای فضایی مستقل شرکت ویرجین گلکتیک در آستانه آزمایش

هواپیمای فضایی مستقل شرکت ویرجین گلکتیک در حالی فردا انجام خواهد شد که شرکت ویرجین گلکتیک که مدیر آن یک میلیاردر بریتانیایی بنام ریچارد برانسون است، قصد دارد برای اولین بار هواپیمای فضایی خود را بصورت مستقل مورد آزمایش قرار دهد . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

حدودا دو ماه از آزمایش قبلی هواپیمای فضایی مستقل گذشته است و حالا دانشمندان این شرکت رویا پرداز قصد دارند هواپیمای فضایی خود را بصورت مستقل به سمت آسمان هدایت کنند .

هواپیمای فضایی مستقل شرکت ویرجین گلکتیک در حالی دوباره در معرض آزمایش قرار خواهد گرفت که  در آزمایش قبلی این شرکت هواپیمای فضایی VSS Unity به یک بالابرنده دیگر به نام WhiteKnightTwo متصل بود . البته این آزمایش بر خلاف آژمایش قبلی کاملا بصورت موفق آمیز انجام شده .

در دو آزمایش قبل هواپیمای فضایی مستقل VSS Unity که با سقوط همراه بود یکی از دو خلبان آن  البته به علت اشتباه فردی کشته شدند . اما پس از آن دیگر تا به حال همه چیز به خوبی و طبق برنامه پیش رفته است . در ادامه آنها قصد دارند تا از موتور راکتی هیبریدی در این هواپیما استفاده کنند و چنین موتوری را برای پرواز در آن به کار گیرند .

هواپیمای فضایی مستقل
هواپیمای فضایی مستقل

ریچارد برانسون  برای ساخت این هواپیمای فضایی مستقل سرمایه و توان بسیار زیادی را به کار گرفته و قصد دارد تا حتما این پروژره با به ثمر برساند . او حتی بلیط های پیش فروش برای گردشگری در فضا را هم عرضه کرده و آنها را با قیمت ۲۰۰ هزار دلار به علاقمندان می فروشد .ریچارد برانسون حتی در ایک اقدام تبلیغاتی حین جشنواره کن اعلام کرد که گردشگری در فضا خواهند بود .

پروژه ساخت هواپیمای فضایی مستقل شرکت ویرجین گلکتیک  از سال ۲۰۱۲ آغاز شد و تا چهار سال یعنی ابتدای ۲۰۱۶ ادامه داشت آنها در این یکساله آزمایشات عملیاتی خود را برای پرواز VSS Unity به فضا آغاز کرده اند .

بنظر شما چند انسان روی زمین هستند که حاضرند برای گردشگری در فضا و سوار شدن در هواپیمای فضایی مستقل شرکت ویرجین گلکتیک بیش از ۲۰۰ هزار دلار هزینه کنند  ؟ و یا اینکه چقدر طول می کشد تا دیگر گردشگری در فضا چیز خیلی عجیبی بنظر نیاید  ؟

منبع : space

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا