Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

احتمال برخورد بیش از ۱۵هزار جرم آسمانی به زمین!

احتمال برخورد بیش از ۱۵هزار جرم آسمانی به زمین در حالی توسط ستاره شناسان مورد تایید قرار گرفته است که در جدید ترن بررسی های نجومی در خصوص رصد اجرام آسمانی به این نتیجه رسیده اند که این اجرام مشاهده در مدار نزدیک به زمین همچنان در حال بیشتر شدن هم هستند . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

اجرام آسمانی نزدیک در حقیقت اجرامی محصوب می شوند که مدارشان به سیاره زمین بسیار نزدیک می باشد . این اجرام از NEO ‌ها گرفته تا ستاره های دنباله دار در طول مختلف چند متری تا چندین کیلیومتری همگی می توانند برای سیاره زمین خطر ساز باشند .

البته باید گفت که این اجرام سالیان درازی است که در نزدیکی زمین در حال حرکت و گردش هستند اما تا کنون هیچ کدامشان به زمین برخورد نکرده اند . اما مسئله ای که حالا برای ستاره شناسان نگران کننده است ، افزایش تعداد اجرام آسمانی نزدیک به زمین می باشد .

آنها در سه سال پیش طی تحقیقی که با همین عنوان انجام دادند به آمار ۱۰ هزار جسم آسمانی نزدیک به زمین رسیده بودند و حالا این تعداد به ۱۵ هزار رسیده است . افزایش ۵ هزار جرم آسمانی نزدیک آن هم تنها در مدت سه سال می تواند بسیار نگران کننده باشد . چراکه هر این تعداد بالاتر می رود امکان برخورد آنها با زمین زیادتر خواهد شد .

احتمال برخورد بیش از 15هزار جرم آسمانی به زمین!

اتور پروزی که در سازمان فضایی اروپا مدیر این تحقیق است اعلام کرده ما در سال های گذشته بطور سالیانه تعداد ۳۰ جرم آسمانی جدید نزدیک به زمین کشف می کردیم اما حالا این تعداد به ۳۰ جرم در هر هفته رسیده است .

محققان این پروژه توانسته اند ابعاد اجرام آسمانی کشف شده را هم بصورت کامل تعیین و آنها را تفکیک کنند . آنها ۹۰ درصد از اجرام آسمانی در اندازه ۱۰۰۰ متر و تنها  ۱۰ درصد از آنها با اندازه ۱۰۰ متر و ۱ درصد از را با ابعاد ۴۰ متر پیدا کرده اند .

نظر شما در مورد احتمال برخورد بیش از ۱۵هزار جرم آسمانی به زمین چیست ؟ آیا ممکن است روزی این اجرام سیاره زمین را نابود کنند؟ و یا اینکه باعث یک فاجعه انسانی بزرگ روی سیاره شوند؟

منبع : phys

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا