Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

نیکو مرموزترین ماده فیزیکی در منظومه شمسی !

نیکو مرموزترین ماده فیزیکی در منظومه شمسی است که مجله Astronomy به تازگیدر حالی آن را معرفی کرده که این جرم فرانپتونی بوده و در رده سیاره‌ کوتوله قرار می گیرد. برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .هنوز هم با پیشرفت تکنولوژی و علم دانشمندان زمینی اطلاعات ما از فضا بسیار ناچیز و اندک است . در منظومه ما گاهی اوقات جرم های عجیب و مرموزی پیدا خواهند شد  نسبت به هر آنچه که تاکنون دیده ایم متفاوت است . به تازگی هم  یک ماده فیزیکی فرانپتونی یا همان TNO به نام نیکو کشف شده که بسیاری معنقد هستند از هر چیزی که تا به حال دیده اند عجیب تر است .

بزرگترین نکته عجیب در مورد نیکو  این است که این ماده فیزیکی فرانپتونی تا حد بسیار زیادی بالاتر از دایره‌البروج  قرار دارد و اینکه و زاویه میان مدار زمین با دایره‌البروج  صفر است . دایره‌البروج در واقعا مکانی است که سیاره‌های منظومه‌ شمسی در آن به به دور خورشید در حال چرخش هستند .

اما سوالی که در این میان به وجود می آید این است که زاویه نیکو نسبت به دایره‌البروج چند درجه است ؟ و جواب اینکه زاویه موجود ۱۱۰ درجه می باشد به این معنی که جهت مدار نیکو  بر خلاف جهت گردش خورشید بوده است .

نیکو مرموزترین ماده فیزیکی در منظومه شمسی

چیزی که این ماده فیزیکی فرانپتونی را مرموز کرده است شکل و جایگاه مداری‌ این جرم است .در حقیقت نیکو  یک قطعه یخ به قطر ۲۰۰ کیلومتر بوده و در رده سیاره‌ کوتوله است که باید در  کمربند کویپر و حتی دور تر از آن وجود داشته باشد .

حالا باید بگویم که  با زاویه ترین مدار در میان سیارات منظومه شمسی همین سیاره عطارد است که تنها  هفت درجه بالاتر از دایره‌البروج وجود دارد. در میان سیاره‌های کوتوله هم اینکه نهایتا پلوتو ۱۷ و اریس ۴۴ درجه با این صفحه زاویه دارند.

به عنوان جمع بندی باید گفت که  تعداد زیادی از مواد کوچک فیزیکی در منظومه شمسی از جمله سیارک‌ ها و حتی دنباله‌دار ها دارای  مدارهای زاویه داری هستند اما  نیکو قطعا بزرگترین و زاویه دار ترین آنها است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا