Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

درب اضطراری هواپیما اگر هنگام پرواز باز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد ؟

درب اضطراری هواپیما همان گونه که از اسمش پیداست برای خروج های اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد اما اگر کسی هنگام پرواز این در باز شود ، چه اتفاقی برای هواپیما و سرنشین های آن رخ خواهد داد. برای پاسخ به این سوال استرش آور با میهن پست همراه شوید.

به عبارتی دیگر آیا تا حالا پیش آمده است که به درب اضطراری هواپیما خیره شوید و به این فکر کنید که اگر کسی در حین پرواز دستگیره درب را بکشد و در را باز کند چه اتفاقی رخ می دهد؟

بنابراین اگر باز شدن درب اضطراری هواپیما در حین پرواز یکی از نگرانی های شما در مسافرت های هوایی است ، پس پاسخ این سوال را از زبان خلبانان بشنوید ؟ که در این میان در این میان خلبان احتمال وقوع این اتفاق را صفر درصد اعلام کردند و دلیلی که برای این جواب داشتند برای ما جالب بود.

درب اضطراری هواپیما

درب های اضطراری هواپیماها طوری طراحی شده اند که یا به داخل باز می شوند و یا حداقل باید کمی به داخل کشیده شوند و بعد باز شوند. به محض اینکه موتور های هواپیما روشن می شوند فشار هوا در داخل هواپیما بیشتر می شود که همین موضوع باعث می شود درب ها خود به خود قفل شوند. در حین پرواز  به دلیل تفاوت فشار هوای خارج و داخل هواپیما، برای باز کردن درب های اضطراری چندین فرد قوی لازم است.

اگر این اتفاق به هر شکلی رخ دهد، چه می شود؟

بلافاصله بعد از باز شدن درب ها در حین پرواز، فشار هوای داخل هواپیما کم می شود که باعث می شود ماسک های اکسیژن رها شوند، این هوای شرایط اضطراری است که قبل از پرواز توضیح می دهند که در این مواقع شما ۱۵ ثانیه وقت دارید که ماسک اکسیژن را روی دهانتان قرار دهید، در غیر این صورت از حال خواهید رفت.

درب اضطراری هواپیما

به دلیل اینکه مقدار محدودی اکسیژن برای مسافران وجود دارد،  خلبان باید هر چه سریعتر ارتفاع هواپیما را به ۱۰ هزار فوت از سطح آب های آزاد برساند تا تعادل فشار ایجاد شود.

نکته ای جالب در مورد درب های اضطراری هواپیماها

در سال ۱۹۷۱ فردی به نام کوپر اقدام به دزدیدن هواپیما کرد و خلبان را مجبور کرد تا فشار داخل را به حدی کم کند که درب های خروج باز شوند و سپس از هواپیما به بیرون پرید . در همان سال ها به بعد تمامی هواپیما ها به قفلی به نام کوپر مجهز شدند که از باز شدن درب های هواپیما در حین پرواز جلوگیری می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا