Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

تویوتا سکویا 2018 شاسی بلندی خاص اما غریب برای ایرانیان

تویوتا سکویا 2018 در نوع خودش شاسی بلندی خاص و کم نظیر است که البته به دلیل حضور کمرنگ این مدل از تویوتا در ایران چندان خودروی آشنایی برای ما ایرانیان نیست. در این میان تویوتا سکویا که از سال 2008 با همین شکل و شمایل به بازار عرضه می‌شود، اما برای سال 2018 با چهار تریم SR5 ، TRD Sport، Limited ، Platinum روانه میدان شده است.

و حالا در سال جاری میلادی قیمت تویوتا سکویا 2018 در نسخه پایه از 49 هزارو 595 دلار شروع شده و به بیش از 65 هزارو 305 دلار در نسخه پریمیوم می‌رسد. نمونه مورد بررسی در این مقاله از نوع پریمیوم بوده و با بهره‌مندی از پکیج صوتی Entune، بهای آن معادل 69,944 است. برای سال 2018، سکویا از جلوپنجره جدید چهار میله‌ای، سپر جلو کم ارتفاع تر و چراغ‌های جدید LED بهره‌مند شده است.

تویوتا سکویا 2018

توضیح بیشتر در خصوص رقبای تویوتا سکویا 2018 این است که آن ها به دو دسته تقسیم می‌شوند که یکی آن هایی که در مسیر زمختی و قدرت بیشتر گام برمی‌دارند مانند شورولت تاهو و نیسان آرمادا، و دومی آن هایی که به سمت کارایی بیشتر پیش می‌روند مانند فورد اکسپدیشن.

بنابراین همانند سایر رقبا ، تویوتا سکویا 2018 هم از ساختار کلاسیک بدنه روی فریم استفاده می‌کند و بر روی شاسی مستقل چهارچرخ می‌نشیند. سکویا یکی از معدود شاسی بلندهایی است که شیشه عقبی آن باز وبسته می‌شود؛ این کار موجب گردش بهتر هوا در بخش عقب و جای دادن بی دردسر خرده ریزها بر روی وسایل قرار داده شده در قسمت بار می‌شود که البته دو نسخه پریمیوم و لیمیتد مجهز به سامانه برقی خواباندن صندلی‌ها ردیف سوم با درجه 60/40 هستند. صندلی‌های ردیف دوم نیز با نسبت 40/20/40 به صورت دو و یا سه نفره قابل سفارش هستند.

تویوتا سکویا 2018

همچنین سرنشینان ردیف عقب تویوتا سکویا 2018 به دو عدد جک 3.5 میلیمتری هدفون به همراه نمایشگر سقفی و یک پریز برق 120(به ظرفیت حداکثر 100وات) دسترسی دارند.

تویوتا سکویا 2018

با خوابانیدن صندلی‌های ردیف دوم و سوم، حجم فضای قسمت بار تا 3401 لیتر قابل گسترش است. همچنین معادل 1856 لیتر فضا در قسمت پشت صندلی‌های ردیف دوم و 535 لیتر حجم هم در ورای ردیف سوم وجود دارد.

تویوتا سکویا 2018

کابینتویوتا سکویا 2018 بسیار بزرگ و جادار است و از نظر فضای پا و سر مشکلی برای سرنشینان وجود ندارد اما گاهی اوقات این فضای برزگ میتواند مانع دسترسی آسان به تنظیمات مختلف شود. برخی مواقع نیز تابش آفتاب به صفحه نمایشگر از میزان خوانایی آن می‌کاهد.

پیشرانه هشت سیلندر تویوتا سکویا 2018 شکل به حجم 5.7 لیتر مانند سال‌های گذشته در نقش نیروگاه سکویا ظاهر شده است. توان خروجی این پیشرانه معادل 381 اسب بخار و گشتاور حاصل از آن برابر 544 نیوتن‌متر است. وزن این خودرو معادل 2840 کیلوگرم است و ظرفیت یدک‌کشی این خودرو نیز معادل تقریبی 3170 تا 3260 کیلوگرم است که نسبت به سایر رقبا در پایین جدول قرار می‌گیرد.

تویوتا سکویا 2018

سیستم تعلیق عقب از نوع تنظیم‌ شونده بوده که در نتیجه از بابت میزان بار در قسمت عقب تویوتا سکویا 2018 و یا یدک کشی، برای ارتفاع قسمت عقب خودرو مشکلی به وجود نمی‌آید. سیستم تعلیق خودرو نیز او عبور از جاده‌های پر پیچ و خم کوهستانی، توانایی سکویا در عبور از پیچ حقیقتا ستودنی بود.

این در حالی است که سامانه چهار چرخ محرک تویوتا سکویا 2018 از نوع چند حالته اسز طریق یک سوییچ به سه حالت کامفورت، نرمال و اسپرت قابل تنظیم است. هر کدام از این حالتها میزان سفتی تعلیق خودرو را به حد قابل توجهی دستخوش تغییر می‌نمایند. به طوری که در حالت اسپرت بسیار سفت و در حالت کامفورت کاملا نرم و مناسب گشت و گذار در بزرگراه می‌شود.

تویوتا سکویا 2018

بنابراین در حالت اسپرت ت. در حالت فول-تایم، این سیستم برای کلیه مواقع کاربرد خواهد داشت؛ یک وضعیت قفل شونده دیگر هم وجود دارد که حرکت در دنده سنگین را برای عبور از شیب و سطوح لغزنده، تسهیل می‌نماید. دیفرانسیل قفل شونده مرکزی نیز نیرو پیشرانه را به صورت 50/50 بین چرخ‌های عقب و جلو تقسیم می‌نماید. سیستم کنترل کشش ترمز-پایه هم به منظور تحدید میزان غلتش انفرادی هریک از چرخ‌ها به کار می‌رود.

میزان مصرف سوخت تویوتا سکویا 2018 به ترتیب در شهر ، بزرگراه و سیکل ترکیبی معادل 18.1 و 13.8و 16.8 لیتر بر صد کیلومتر اعلام شده است. از این بابت رقبای سکویا بسیار بهتر عمل می‌نمایند و مصرف سوخت کمتری دارند. حجم باک این خودرو 100 لیتر بوده که ناکافی به نظر می‌رسد و گیج بنزین آن چندان دقیق کار نمی‌کند. دید عقب خودرو نیزدر حد کاملا مناسبی بوده و دوربین عقب از وضوح مناسبی برخوردار است تا نیازی به فرمان دادن دیگران برای دنده عقب رفتن این جانور پیل پیکر نباشد.

تویوتا سکویا 2018

از جمله تجهیزات ایمنی بکار رفته در تویوتا سکویا 2018 می‌توان موارد ذیل را نام برد:

فناوری توقف هوشمند، ایربگ‌های دو مرحله‌ای، ایربگ‌های جانبی جاسازی شده در تمام صندلی‌ها، مانیتورینگ نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، هشدار انحراف از مسیر، هشدار پیش از برخورد، کروز کنترل تطبیق‌پذیر و نوربالای خودکار.

در پایان باید گفت که که تویوتا سکویا در نوع خودش اتومبیل مناسبی است اما یک مشکل اساسی دارد و آن این که دیگر قدیمی شده است. بر اساس اطلاعات ما نسل جدید تویوتا تاندرا در سال 2019 وارد بازار می‌شود و احتمالا نسل جدید سکویا نیز پیش از آن رونمایی شود. بنابراین بهتر است منتظر نسل جدید سکویا بمانیم.

 

منبع   cars

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا