اجتماعیپیشنهاد سردبیرحوادثعکس

فرار از زندان آلکاتراز امنیتی‌ ترین زندان آمریکا به کمک سرهای مصنوعی !

فرار از زندان آلکاتراز که امنیتی‌ ترین زندان آمریکا محسوب می‌شود، در تاریخ به عنوان معروف‌ ترین فرار از زندان ثبت شده است. FBI در اقدامی، مشغول تهیه اسکن‌ های سه‌ بعدی از سرهای مانکنی است که در آن زمان ، زندانی‌ها برای فریب زندانبان‌ ها از آن ها استفاده می‌کردند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

در فرار از زندان آلکاتراز که در سال 1962 اتفاق افتاد، زندانیان از سرهای مصنوعی و مانکنی برای فریب دادن زندانبانان استفاده کردند و در نهایت توانستند فرار موفقی را از امنیتی‌ ترین و ایمن‌ ترین زندان آمریکا داشته باشند که در تاریخ به ثبت رسید.

فرار از زندان آلکاتراز

فرار از زندان آلکاتراز در زمان خود و حتی حالا نیز یکی از پرحاشیه ترین موضوعات برای پلیس آمریکا بوده و حالا سازمان پارک‌ های ملی آمریکا و FBI روند تهیه اسکن سه‌ بعدی را روی این سرهای مصنوعی انجام داده است. اسکن روی هر سر حدود 30 دقیقه زمان می‌برد و تمام جزئیات این سرها را ثبت می‌کند به طوری که پس از آن قادر به بازسازی آنها باشند.

FBI همچنان به دنبال سرنخ‌ هایی از این سرهای مصنوعی است بنابراین این فرآینده تهیه اسکن را با جدیت پیگیری می‌کند. از آن زمان حدود 52 سال می‌گذرد اما هنوز می‌توان به آن به چشم مدرک نگاه کرد.

فرار از زندان آلکاتراز بدین صورت بود که زندانیان آلکاتراز در حالی که خارج از سلول مشغول کار بودند، این سرهای مصنوعی را به جای خود می‌گذاشتند و بعد از فرار هم از همین سرها برای فریب زندانبانان استفاده کرده بودند. آن ها این سرها را با ترکیبی از دستمال توالت و صابون ساخته بودند.

آنها با طراحی روی این صورت‌ ها و استفاده از موهایی که از آرایشگاه طبقه تحتانی زندان برداشته بودند، ظاهری طبیعی به آن داده بودند که زندانبانان در نگاه اول متوجه تغییر در اوضاع نشوند. پس از گذشت حدود 60 سال از این ماجرا ، سرها بسیار شکننده شده و در حال نابودی‌ هستند.

فرار از زندان آلکاتراز
فرانک موریس

FBI معتقد بود که برادران آنجلین در دریا غرق شده‌اند و این در حالی است که خانواده آنها بر زنده بودنشان اصرار داشتند و اظهار کرده بودند که با برخی از آنها در ارتباط بوده‌اند. شواهد نشان می‌داد که ممکن است در برزیل مخفی شده بودند ولی به رغم تلاش‌های فراوان، هیچ نشانی از آنها یافت نشد.

فرار از زندان آلکاتراز
جان آنجلین

سه زندانی به نام‌های فرانک موریس، جان آنجلین و کلارنس آنجلین این سرهای مصنوعی را در حالی زیر پتو پنهان می‌کردند که گویی خوابیده‌اند و به این طریق توانستند با فریب زندانبانان اقدام به فرار از آلکاتراز کنند. پس از آن، با وجود جست‌وجوهای فراوان، هیچ اثری از زنده یا مرده بودن این فراری‌ها یافت نشد. آلن وست، نفر چهارم این گروه که هرگز راهی برای فرار از سلول پیدا نکرد و همان جا باقی ماند.

فرار از زندان آلکاتراز
کلارنس آنجلین

FBI با تهیه اسکن سه‌بعدی از این سرهای مصنوعی در نظر دارد با توجه به اهمیت تاریخی این سرها، با جزئیاتی که از آنها به دست می‌آورد، بتواند شرایطی را فراهم کند که محققان با استفاده از پرینت سه‌بعدی این سرهای مصنوعی را بازسازی کنند. هر چه باشد این سرهای مصنوعی جزئی از تاریخ آمریکا را در برمی‌گیرند که در حال نابودی‌اند.

برادران آنجلین، با برادر دیگر خود، آلفرد ری آنجلین اقدام به سرقت از بانک کرده بودند که بازداشت و روانه زندان آلکاتراز شده بودند. آنها بارها دست به فرار زده بودند که ناموفق بوده است.

منبع  dailymail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا