Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

درمان اسکیزوفرنی با کمک عینک واقعیت مجازی امکان پذیر شد !

درمان اسکیزوفرنی با کمک عینک واقعیت مجازی با کمک دانشمندانی از اروپا و در طرحب تحت عنوان یوروموو در حالی امکان پذیر شد است که این دانشمندان قصد دارند با مفهوم آلتراگو یا همان خود دیگر روند درمان بیماران اسکیزوفرنی را تسریع کنند . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

روان‌گسیختگی یا اسکیزوفرنی  یک اختلال روانی است که مشخصهٔ آن از کارافتادگی فرایند های فکری و پاسخگویی عاطفی ضعیف است این بیماری در بین همهٔ بیماری‌های عمدهٔ روان‌شناختی از همه وخیم‌تر می‌باشد و معمولاً خود را به صورت توهم شنیداری، توهم‌های جنون آمیز یا عجیب و غریب، یا تکلم و تفکر آشفته نشان می‌دهد، و با اختلال در عملکرد اجتماعی یا شغلی قابل توجهی همراه است. شروع علائم معمولاً در دوران نوجوانی رخ می‌دهد، با یک شیوع در طول زندگی جهانی در حدود ۰٫۳–۰٫۷ درصد تشخیص بر اساس مشاهدهٔ رفتار و تجارب گزارش‌ شدهٔ بیمار است.

از چند روز پیش دانشمندان اروپایی در طرح یوروموو برای درمان اسکیزوفرنی آزمایشات خود را روی بیماران داوطلب آغاز کرده اند و مهدی حافظ یکی از ۴۰ بیماری است که بصورت داوطلبانه با امید بهبودی به این آژمایش تن داده .

مهدی حافظ از ۲۳ سالگی علائم اسکیزوفرنی را در خود دیده و برای آن داروهای قوی مصرف می کرد ، اما به دلیل عوارض نا مطلوب دارو ها مجبور شد کار خود که پیشخدمتی در یک رستوران بود را رها کند .

درمان اسکیزوفرنی با کمک عینک واقعیت مجازی

این بیماری در هر شخصی علائم متفاوتی دارد . برخی صداهای عجیب و غریب می شنوند و برخی هم متوهم شده و کارهای نا متعارفی انجام می دهند در مهدی حافظ  بیماری بصورت پارانوئید شدید خودش را نشان می دهد .

اما روند آژمایشات به این گونه است که ابتدا با ساخت آواتاری از روی شخصیت هر بیمار یک شخصیت مجازی که به شدت شبیه به فرد بیمار است را ایجاد می کنند . سپس این دو شخصیت را باهم روبرو کرده و یک رابطه اجتماعی میان آنها برقرار می کنند . تمرین برقراری تعامل اجتماعی به مرور زمان بیمار را رو به سوی درمان می برد .

محققان این طرح قصد دارند تا تمامی گجت ها و فناوری های مورد نیاز برای این بیماران را با قیمت هایی بسیار پایین در اختیار آنها بکذارند چراکه آنها می دانند این بیماران پول زیادی ندارند.

منبع : newsweek

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا