Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوش مصنوعی

هوش مصنوعی فیسبوک مطالب خشونت آمیز را حذف خواهد کرد

هوش مصنوعی فیسبوک مطالب خشونت آمیز را حذف خواهد کرد تا دیگر هیچ کس نتواند از این شبکه اجتماعی محبوب در انتشار مطالب نامناسب سو استفاد کند . البته این پروژه در مراحل اولیه خود قرار داشته و هنوز عملی نشده است . برای مشاهده توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید .

هوش مصنوعی علمی است که حالا دیگر با استفاده از آن می توان به سادگی روی  محتویات تولید شده مدیریت کرد . فیسبوک نیز از همین قابلیت هوش مصنوعی استفاده کرده و قصد دارد با کمک آن محتوایات بخش پخش ویدئویی زنده خود را کنترل کند . در این طرح اگر هر کدام از کاربران در ویدئو های خود از مطالب توهین آمیز و خشونت بار استفاده کنند مسدود خواهند شد .

هوش مصنوعی فیسبوک مطالب خشونت آمیز را حذف خواهد کرد

در خصوص هوش مصنوعی فیسبوک باید گفت که تاکنون وظیفه کنترل محتوی منتشر شده در فیسبوک بیشتر بر عهده کاربران آن بوده است به این صورت که اگر فردی صفحه ای نامناسب در این شبکه اجتماعی مشاهده می کرد آن را به بخش پشتیبانی فیسبوک گزارش کرده و آنها نیز با بررسی اکانت مورد نظر صلاحیت و عدم صلاحیت صاحب اکانت را برای ادامه فعالیت وی در فیسبوک بررسی می کردند حالا این شبکه اجتماعی پر طرفدار قصد دارد با به راه انداختن یک سیستم هوش مصنوعی این کار را بصورت خودکار انجام دهد .

واکین کاندلا از بخش یادگیری ماشینی کاربردی فیسبوک در خصوص هوش مصنوعی فیسبوک گفت :

ما پیش از این هم از هوش مصنوعی فیسبوک در سطح محدودی برای جلوگیری از انتشار محتویات نامناسب در فیسبوک استفاده می کردیم اما حالا قرار است از این الگوریتم بهره بیشتری ببریم . در سیستم جدید ما با هر نوع پستی از جمله برهنگی  که قوانین این شبکه اجتماعی را زیر پا بگذارد مقابله خواهیم کرد.

طبق گفته واکین کاندلا این پروژه همچنان در مراحل آزمایشی خود است اما آنها  این اطمینان را به کاربران فیسبوک خواهند داد که در نهایت یکی از کارکنان فیسبوک که به قوانین کاملا آگاه است اقدام به حذف و یا مسدود سازی اکانت متخلف خواهد کرد .

جالب است بدانید که در هر هفته بیش از ده میلیون گزارش محتوی نامناسب از طرف کاربران فیسبوک به این شرکت ارسال خواهد شد.

در جریان انتخابات گذشته آمریکا تعدادی از اعضای حزب دموکرات این کشور فیسبوک را متهم به انتشار اخبار جعلی در مورد هیلاری کلینتون کرده و علت برنده شدن ترامپ را به وجود آوردن شور و شوق برای این کاندیدای انتخاباتی بیار کرده اند .

چنگیز قیاسی

چنگیز قیاسی متولد ۱۳۶۰ و فارغ التحصیل دوره کارشناسی علوم ارتباطات - شاخه روزنامه نگاری - و دکترای مدیریت کسب و کار است. وی علاوه بر 12 سال تجربه سردبیری چند نشریه چاپی ،۷ عنوان ملی در جشنواره های مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه خود دارد ، وی در سال 92 مجله اینترنتی« میهن پست» را تاسیس کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا