Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

تولید پودر خون مصنوعی که تا ده سال قابل استفاده است

تولید پودر خون مصنوعی که تا ده سال قابل استفاده است از این رو می تواند علم پزشکی را دگرگون سازد که خون های طبیعی و مایع تنها تا چند روز پس دریافت از اهدا کننده غیر قابل استفاده خواهند شد . گروهی از دانشمندان در دانشگاه سنت لوئیس واشنگتن در حال تحقیق بر روی پروژه برای تولید پودر خون مصنوعی هستند . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه شوید .

خون در حقیقت تنها مایعی است که می تواند اکسیژن و مواد مغذی را در داخل بدن به بافت ها برساند . این مایع حیاتی  همچنین به دفع  کربن دی‌ اکسید و اسید لاکتیک نیز کمک خواهد کرد . اما اگر مواردی که گفته شد به خوبی در داخل بدن انجام نشود مشکلات بزرگی برای انسان ایجاد خواهد شد . گاهی اوقات در مواردی همچون تصادفات و یا حتی بیماری هایی که منجر به کم خونی شدید در فرد می شود احتیاج است که مقداری خون به بیمار تزریق شود اما در شرایط اضطراری که زمانِ تزریق خون مرگ و زندگی را برای بیمار تعیین  می کند باید به فکر جایگزینی بود تا زمان سپری شده برای پیدا کردن یک اهدا کننده مطمئن باعث از مرگ فرد نشود .

تولید پودر خون مصنوعی که تا ده سال قابل استفاده است

حالا اما گروهی از دانشمندان در دانشگاه سنت لوئیس واشنگتن اقدام به تولید پودر خون مصنوعی کرده اند که می توان آن را تا ده سال نیز نگاه داشت . در این روش آنها از سلول های ریزی استفاده کرده اند که عملکرد  گلبول‌ های قرمز خون را شبیه سازی می کند . این سلول های ریز می توانند اکسیژن را به آرامی به تمامی بافت های مورد نیاز برسانند .جالب است بدانید که آنها تاکنون یک آزمایش موفق از این طرح بر روی حیوانات داشته اند .پودر خون ساخته شده توسط این گروه در دمای ۲۵ درجه اتاق سالم مانده و در طمان استفاده تنها باید با کمی آب مخلوط شوند .

تا کنون نام ErythroMer برای این پودر خون مصنوعی در نظر گرفته شده و گفته می شود که این ابداع می تواند علم پزشکی را متحول کند .

محققان این پروژه نتایج تحقیقات و آژمایشات خود را در انجمن هماتولوژی آمریکا در سن دیه گو ارائه خواهند کرد .

منبع : dailymail

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا