Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

هک سیستم حمل و نقل ریلی سان فرانسیسکو و باج خواهی هکرها

هک سیستم حمل و نقل ریلی سان فرانسیسکو و باج خواهی هکرها در حالی بصورت واقعی در این شهر رخ داده که جالب است بدانید پیش از این در بازی Watch Dogs 2 که به تازگی عرضه شده گیمر ها باید در بازی دقیقا چنین کاری را انجام دهند .  برای مشاهده توضیحات بیشتر با میهن پست همراه باشید .

روز گذشته خطوط راه آهن و بصورت کلی سیستم حمل و نقل ریلی شهر سان فرانسیسکو مورد حمله هکر ها قرار گرفت . در این هک همه رانندگان قطارهای شهری به یکباره روی نمایشگرهای سیستم های کامپیوتری خود یک آدرس ایمیل دریافت کردند که از آنها خواسته شده بود برای رفع مشکل با آن تماس بگیرند .

آدرس ایمیل فرد و یا گروه هکر Cryptom27@yandex.com بوده که البته صاحب اکانت اعلام کرده به دلیل عدم همکاری مسئولین شهرداری سان فرانسیسکو قصد دارد این ایمیل را مسدود کند . این هکر با هدف باج گیری دست به این هک زده اما مسئولین شهرداری شهر تمایلی به پرداخت پول به این هکر ندارند .

هک سیستم حمل و نقل ریلی سان فرانسیسکو و باج خواهی هکرها

البته بسیاری از مهندسان و متخصصان سیستم حمل و نقل سان فرانسیسکو در حال رفع مشکل هستند ، اما هیچ اطلاعات بیشتری از این هک منتشر نکرده اند .

اما نکته جالب در مورد این ماجرا این است که چیزی مانند همین داستان در بازی Watch Dogs 2 که به تازگی عرضه شده است اتفاق می افتد . در این بازی گیمر از طریق هک به سیستم حمل و نقل ریلی سان فرانسیسکو دسترسی پیدا کرده و می توانند حمل و نقل عمومی را از کار بیاندازد.

سیستم حمل و نقل ریلی سان فرانسیسکو به اختصار MUNI نام دارد و یکی از شلوغ ترین سیستم های حمل و نقل عمومی در سراسر جهان محسوب می شود . خبر هک این سیستم که مسئولین شهرداری این شهر چندان صحبتی از آن نمی کنند و هیچ جزئیاتی را از آن منتشر نکرده اند برای اولین بار توسط وب سایت San Fransisco Examiner منتشر شد .

منبع : sfexaminer

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا