گوناگون

هیچ فرهنگی بدون ادبیات امکان رشد ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی زم پنج شنبه شب در حاشیه آیین شعر خوانی و داستان خوانی حماسه ذوالفقاری آبادان که در محل تالار مهر این شهر برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در شهر آبادان شعرای خوب و زیادی وجود دارد که باید امکانی برای رشد و تعالی و درخشش آنها ایجاد کرد.

وی افزود: به طور حتم این جلسات باید به صورت ماهانه در حوزه شعر و ادبیات ادامه پیدا کند. باید قصه های و اشعار شاعران آبادانی در قالب های جنگی و فردی منتشر شود.

معاون فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تاکید کرد: برگزاری آئین شعرخوانی می تواند در ارتقای سطح فرهنگی شهرهای آبادان و خرمشهر نقش زیادی داشته باشد.

زم ادامه داد: هیچ فرهنگی بدون ادبیات امکان رشد ندارد. شاید مخاطب ادبیات کم باشد اما ادبیات تاثیر جدی در سینما و تئاتر و همچنین فرهنگ مردم دارد.

وی بیان کرد: باید به صورتی برنامه ریزی کنیم که آیین شعر خوانی و داستان خوانی در آبادان به صورت جدی ادامه پیدا کند و ماهانه سه رویداد ادبی را در این شهر داشته باشیم. سازمان منطقه آزاد اروند آئین شعرخوانی را به صورت مطلوبی اجرا کرد و باید این برنامه ها از سوی آنها تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم مسئولان فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، شاعران مطرح بومی و کشوری همچون آتوسا صالحی، اسماعیل امینی و همچنین قاسمعلی فراست نخستین رمان نویس جنگ حضور داشتند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا