گوناگون

واقعه روز غدیر خم در کرمانشاه بازسازی شد/ قرائت خطبه غدیر در اجتماع بزرگ مردم

به گزارش خبرنگار مهر، واقعه بزرگ عید غدیر خم در کرمانشاه با مشارکت هنرمندان تعزیه خوان و برنامه ریزی بسیج مداحان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) برگزار شد.

بر اساس این گزارش صحنه های آخرین حج پیامبر گرامی اسلام و بازگشت کاروان نبی مکرم (ص) و وقوف در غدیر خم با استفاده از صحنه آرایی های هنر تعزیه در صبح روز عید غدیر خم در کرمانشاه اجرا شد.

مسئول سازمان بسیج مداحان در این رابطه و در حاشیه برگزاری این مراسم به خبرنگار مهر گفت: همانطور که می بینید استقبال مردم این برنامه بسیار چشم گیر است.

علی سعیدی منش اظهار داشت: هنرمندان و دست اندرکاران این برنامه چندین روز تمرین کرده تا درست مطابق با روایت موجود در منابع متقن این واقعه بازسازی شود.

IMG17504420

وی ادامه داد: صحنه های بازسازی محل خطبه های پیامبر گرامی اسلام و باز آفرینی خصوصیات مکان غدیر خم تا آنجا که قابل اجرا بوده است رعایت شده و سعی کردیم منطبق با نص صریح روایات برنامه را اجرا کنیم تا شباهت ها به واقعه غدیر بسیار نزدیک باشد.

مسئول بسیج مداحان استان کرمانشاه همچنین به قرائت خطبه های غدیر خم در این برنامه اشاره کرد و گفت: خطبه های غدیر خم از اسناد گرانبهای تاریخی برای بشریت است که امروز در این مراسم هم قرائت شد.

وی اظهار داشت: مکانی هم که برای برگزاری این برنامه انتخاب شد با در نظر گرفتن سهولت دسترسی مردم بوده است.

IMG17504338

شایان ذکر است این برنامه در بولوار شهید بهشتی کرمانشاه و جنب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

همچنین بازسازی واقعه غدیر خم در هشت شهرستان دیگر استان کرمانشاه با برنامه ریزی مشابهی برگزار شد.

در همین رابطه معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه حضرت نبی اکرم به خبرنگار مهر گفت: این نمایش علاوه بر کرمانشاه در شهرستان های اسلام آبادغرب، هرسین، گیلان غرب، دالاهو، کنگاور و سنقر نیز برگزار شد.

بهرام میرزایی اظهار داشت: این مراسم ها مانند سالهای گذشته با استقبال گسترده مردم همراه بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا