گوناگون

وحدت رمز پیروزی و بقای نظام اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی در جمع نمازگزاران در مصلی قدس زاهدان ابراز داشت: تلاش دشمنان اسلام و بدخواهان جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر بر روی ایجاد شکاف و اخلال در صفوف بین پیوسته اقوام ومذاهب متمرکز شده تا از این طریق از اقتدار و قدرت نظام اسلامی بکاهند.

وی با اشاره به اینکه در طی 35 سال گذشته با وجود استفاده از تمامی گزینه های تحریم و حتی جنگ تحمیلی دشمن به دلیل وحدت موجود و حضور مردم در صحنه در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام مانده است بیان داشت: حضور همه جانبه مردم در صحنه و حفظ وحدت موجود تنها رمز پیروزی و بقای نظام اسلامی است.

خطیب جمعه زاهدان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضیلت های معنوی و پر برکت ماه های رجب، شعبان و همچنین ماه مبارک رمضان بیان داشت: ماه رجب یکی از مهم‌ترین  ماه های پر خیر برکت است که موجب تقرب مومنان خاص خدا می‌شود.

وی همچنین با اشاره به ماه شعبان نیز ابراز داشت: ماه شعبان نیز براساس روایات به عنوان ماه نبی‌مکرم اسلام یاد شده است و لذا باید در این ماه به گونه‌ای عمل کرد که رضایت رسول مکرم اسلام جلب شود.

حجت الاسلام حمیدی با نقل روایتی از رسول مکرم اسلام (ص)بیان داشت: حضرت فرموده اند «رجب ماه خداست، ماه شعبان متعلق به من است و ماه مبارک رمضان متعلق به بندگان خداست».

وی با تاکید بر به جای آوردن اعمال شایسته و متناسب در این ماه های معنوی و پر خیر و برکت ابراز داشت: جا دارد در هر یک از این ماه‌ های پر منزلت اعمال آن را به جای آورده و بندگی خود را به اثبات برسانیم.

وی گفت: روزه در ماه شعبان و رمضان بسیار مورد سفارش و تاکید نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار قرار گرفته است و در این رابطه روایت شده است هر شخصی در این ماه روزه بگیرد بهشت بر او واجب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه استغفار و صدقه نیز از بهترین اعمال ماه شعبان ذکر شده است افزود: در این راستا به منظور جلب رضایت و خشنودی رسول مکرم اسلام(ص) در ماهی که منتسب به ایشان است لازم است تا اعمال خود را به گونه ای به انجام برسانیم که استحقاق قرار گرفتن به عنوان پیروان راستین آن حضرت را پیدا کنیم.

حمیدی ادامه داد: ماه مبارک رمضان نیز بهترین فرصت برای پاکسازی روح و روان و همچنین تزکیه نفس است و باید برای استقبال از این ماه پر خیر و برکت از هم اکنون آماده شد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت‌های 14 و 15 خرداد  افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ما که حاصل اندیشه‌های پاک امام (ره) بود به عنوان یادگار بزرگ برجای مانده از ایشان موجب سرافرازی ملت ایران و همچنین ایجاد نور امید در دل همه مستضعفان جهان شد.

وی گفت: حضور همیشه در صحنه مردم و رهبری معظم انقلاب امروز بیش از هر زمان دیگر موجب عزت جمهوری اسلامی و مردم شده است و در این راستا لازم است در سالگرد ارتحال امام (ره) با تجدید میثاق با بنیانگذار انقلاب برای حفظ این دستاورد مهم موجودیت خود را اعلام کنیم.

امام جمعه موقت زاهدان تاکید کرد: حضرت امام (ره) یک عالم استثنایی در قرن حاضر و قرون گذشته بود که اسلام را به معنای واقعی کلمه شناخت و درک کرد و هر آنچه در توان داشت برای پیاده کردن احکام اسلامی به کار بست.

حمیدی تاکید کرد: توکل به خدای این مرد فرزانه سبب شد تا بدون هیچ امکانات و فقط اتکا به مردم و قدرت ایمان و اعتقاد پنجه در پنجه قدرت‌های پوشالی تا بن دندان مسلح خود برآید و از یک منبر حقانیت اسلام را به گوش همگان برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا