گوناگون

مسئولان برای رفع مشکلات جانبازان و ایثارگران قدم بردارند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدامین غفاری در خطبه های این هفته نماز جمعه لامرد ضمن قرآئت آیاتی از سوره فصلت و دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: دنیا و آخرت خود را با تقوای الهی تضمین کنیم چرا که از زمان بعثت تا کنون در بعد فردی، تقوا و منش اجتماعی هشدار و راهنمایی هایی بوده که اگر این ها به فعلیت برسد بهشت آخرت را در دنیا خواهیم دید.

وی افزود: اولین قدم در تحقق تقوا، میزان تبعیت از آیات خدا با نگاه عمیق معناگرا، تفکر و تدبر است و فطرت حرکت به سوی نیکی را تأیید می کند.

امام جمعه موقت لامرد ماه های رجب، شعبان و رمضان را فرصت مناسب برای حرکت به حسنات دانست و به نمازگزاران توصیه کرد: با مداومت برخواندن مناجات و صلوات شعبانیه بعد از هر نماز فرصت مناسبی برای حرکت و رسیدن به تقوای الهی است.

امام جمعه موقت لامرد همچنین  با اشاره به مناسبات و رویداد های هفته و همزمانی با ولادت دو امام معصوم و حضرت ابوالفضل(ع)، توجه به جایگاه ایشان را نیز راهی مهم برای رسیدن به تقوا دانست و تأکید کرد: به همان اندازه که برای این ائمه عزاداری می شود به همان اندازه نیز باید در مجالس شادی آنها حضور داشت و جایگاه آنان را درک کرد چرا که این ائمه شناسنامه حقیقی ما هستند.

حجت الاسلام غفاری در توصیه ای دیگر توجه به جانبازان و ایثارگران و حل مشکلات آنان را وضیفه مردم دانست و از مسئولین خواست که جهت رفع مشکلات آنها قدمی برداشته و مقام آنان را ارج نهند.

امام جمعه موقت لامرد در پایان با یادآوری 14 خرداد، رحلت امام خمینی(ره) و حماسه 15 خرداد و اعلام این روز به عنوان عزای عمومی برای همیشه توسط امام خمینی(ره) را امری مهم دانست که مستلزم تحقیق درباره این روز استراژیک در تاریخ جمهوری اسلامی توسط  علما و نویسندگان است.

وی مطالعه صحیفه امام خمینی(ره) را نیز به همگان برای پر رونق کردن جامعه توصیه کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا