گوناگون

نخستین نرم افزار زیارت مجازی قطعات مطهر شهدا رونمایی شد

81182028 5727057

به گزارش ایرنا،ˈاحمد مسجد جامعیˈ روز جمعه در ادامه برنامه تهرانگردی به مناسبت فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام راحل و تجدید بعیت با آرمان های والای شهیدان با حضور در بهشت زهرا (س) در آیین رونمایی از نخستین نرم افزار زیارت مجازی قطعات مطهر شهدا حضور یافت.

وی با اشاره به اینکه در استان تهران 140 آرامستان وجود دارد افزود: با توجه به بررسی های به عمل آمده از این تعداد 50 آرامستان نیز به دلیل تغییر کاربری ناشناخته است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات اظهار داشت: این 50 آرامستان در سال های گذشته به پارک و جایگاههای آتش نشانی تبدیل شده اند.

به گفته مسجد جامعی، برای مثال در منطقه حسن آباد؛ آرامستانی وجود داشت که برخی از مشروطه خواهان و سر میرزا کوچک خان جنگلی در آن دفن شده بود.

وی با بیان اینکه 90 آرامستان در شهر تهران شناسایی شده اند، خاطر نشان کرد: بیشترین آرامستان ها در منطقه یک، شهر ری، منطقه کن و بازار تهران وجود دارد.

وی گفت: نمایندگان شهروندان تهرانی در شورای اسلامی تمام سعی و تلاش خود را برای ساماندهی این 90 آرامستان به کار بسته اند.

وی همچنین از شناسایی قبور مشاهیر در بهشت زهرا(س) خبر داد.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در این آیین با بیان اینکه از مجموع 240 هزار شهید، 30 هزار شهید در بهشت زهرا(س) دفن شده اند، افزود: 2هزار و 500شهید دانش آموز، یک هزار و 500 شهید سادات، 225 شهیده در این مجموعه شناسایی شده اند.

اکبر توکلی افزود: با تلاش مهندسین و کارشناسان نخستین نرم افزار زیارت مجازی قطعات مطهر شهدا، زیارت قبور مطهر شهدا برای علاقمندانی که به این مکان دسترسی ندارند، فراهم شده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران،ری و شمیرانات این هفته در برنامه تهرانگردی از ساخت و توسعه حرم مطهر امام راحل(ره) و بهشت زهرا(س) بازدید کرد.

مسجدجامعی با حضور در بهشت زهرا(س) از غسالخانه، مجموعه عروجیان (مرکز پذیرش متوفیان) بازدید و با غسالان این مجموعه دیدار و گفت و گو کرد.

1724/تهرام/7244/7245/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا